מדיניות אחריות על אופניים

במסגרת מאמצינו להגביר את תודעת השירות בענף האופניים בישראל, לאפשר ללקוחותינו להכיר את זכויותיהם וחובותיהם כצרכנים ולהעניק ללקוחותינו שקיפות גדולה ככל האפשר, החלטנו לבצע צעד אמיץ וראשוני בענף האופניים בישראל, ולהעלות על הכתב את פרטי האחריות הנלווים לאופניים אותם אנו מוכרים.

אחת השאלות הנפוצות ביותר בעולם האופניים הנשאלת ע"י הלקוחות, היא מה כוללת האחריות הניתנת על האופניים?
התשובה לשאלה זו היא פשוטה ברוב המקרים, דומה מאוד בין החברות השונות אך גם מעט שונה.

על מנת לשפוך אור ולהבהיר את זכויותיכם כלקוחות, החלטנו להכין לכם תרגום חופשי של כתבי האחריות הרשמיים של חברות האופניים אשר אותן אנו מייצגים.

בין אם מדובר באופני הרים או אופני כביש, חשוב להבין שהאופניים אשר מתגלגלים מתחת לרוכב עומדים בפני עומסים ולחצים רבים המתבטאים בהפעלת כוח רב מרגלי הרוכב אל מערכת ההילוכים (שרשרת, גלגלי שיניים ומעבירי הילוכים) והגלגל האחורי, זעזועים שעוברים דרך המזלג אל השלדה, זעזועים אשר נבלעים ע"י הגלגלים ועוד.
בנוסף, נפילות והתרסקויות תוך כדי רכיבה הן דבר שכיח מאוד וגם בדרך זו ניתן לפגוע באופניים.
עומסים אלה מגבירים את שחיקת החלקים ועייפות החומר. התוצאה- בלאי ולעיתים קריסה של הרכיבים ו/או השלדה.

 חשוב!
על מנת למנוע מצבים מסוכנים של פציעה כתוצאה משבירת שילדה, יש להשתמש באופניים בהתאם ליעוד המקורי שלהם. אם הינך רוכב פרירייד אל תרכוב עם אופני XC או ALL MOUNTAIN.
דעו את צרכיכם כרוכבים וריכשו אופניים מתאימים לצרכים אלה.

 שימו לב
כל הכתוב מטה נועד להקל עליכם בהבנת זכויותיכם וחובותיכם ולא נועד לפגוע בכם, כלקוחות ורוכבי אופניים.
חשוב לזכור שזכויות וחובות אלה כובדו מאז ומעולם על ידינו וע"י היצרנים כדלקמן, ואינם שונים מימים עברו. אותן זכויות וחובות חלו והיו חלים עלינו כיבואנים ועליכם כלקוחות, גם אם אלו לא היו מפורסמים ברבים באתר האינטרנט שלנו.

 חשוב לדעת
הזכויות והחובות כפי שמופיעים כדלקמן, זהים ברוב המקרים גם אצל המתחרים שלנו. החברות המתוארות כדלקמן אינן שונות וקשוחות יותר ממתחרותיהן. יתרה מכך, במקרים רבים החברות שאנו מייצגים ליברליות יותר ומעניקות זכויות רבות יותר לעניין תקופת האחריות.

אחריות לאופני TREK

האחריות ניתנת אך ורק לרוכש המקורי, וכנגד הצגת חשבונית קניה מהחנות בה נרכשו האופניים.
את האחריות יש לממש דרך החנות בה נרכשו האופניים. האחריות אינה ניתנת להעברה! לא תינתן אחריות על אופניים יד שניה.
הוראה זו היא מנחה בענף האופניים ונכונה לכל היצרנים.

 האחריות ניתנת למימוש אך ורק עם הצגת חשבונית קנייה מסוכן מורשה והיא תקפה מיום הרכישה.
האחריות תינתן לרוכש המקורי בלבד ורק על פגם בייצור, לא על כשל כתוצאה ממכה ו/או תאונה, וכוללת סדקים ושברים שנוצרו בשל כשל בתהליך היצור או בחומר, ושלא כתוצאה מתאונה אלא כתוצאה משימוש סביר באופניים וכן שימוש אשר הולם את יעוד האופניים.

האחריות מותנית בכל מקרה בטיפול שוטף נכון באופניים ובטיפול ראשוני חובה שיש לבצע כחודש לאחר הקנייה, בכל בחנות בה נרכשו האופניים.

בכל מקרה, האחריות תינתן על פי הוראות היצרן ולאחר מתן חוות דעת מטעמו, קרי חברת TREK ארה"ב, ובהתאם לכתב האחריות המקורי שלו, אותו ניתן למצוא באתר האינטרנט של החברה:

https://www.trekbikes.com/international/en_IN_TL/inside_trek/warrantied_for_life/

חברת TREK מכסה במסגרת האחריות אופניים ושלדות מתוצרתה, מזלגות מתוצרתה וחלקי אופניים מתוצרתה, בפני פגמי יצור בחומרי הגלם ו/או תהליך הייצור, כדלקמן:

לכל החיים- שלדות אלומיניום, פלדה וקרבון, למעט מזלגות ושלדות לשימוש אגרסיבי כגון TICKET, SCRATCH, SLASH ו- SESSION (אלומיניום).

למשך 5 שנים – מתלה אחורי בכל דגמי שיכוך מלא. לדגמים ששנת הדגם שלהם היא עד 2010- אחריות על המתלה האחורי לכל החיים כנגד פגמי יצור.

למשך 3 שנים- שלדות לשימוש אגרסיבי כגון TICKET, SESSION (אלומיניום), SLASH ו- SCRATCH.

למשך שנתיים- מזלגות קשיחים (פלדה, אלומיניום או קרבון), חוליות נדנדה באופני שיכוך מלא, גלגלים וחלקים שונים מתוצרת BONTRAGER, לא כולל צמיגים, פנימיות ומיסבים. חלק יוחלף בחדש רק במידה ולא ניתן לתקנו.

למשך שנה אחת- צבע ומדבקות.

למשך שנה אחת- חלקי מערכת הינע ומעצורים, בולמי זעזועים קדמיים ואחוריים וכל חלק אחר אשר אינו מיוצר ע"י חברת TREK ו/או BONTRAGER. לחלקים אלה תינתן האחריות ע"י היבואן הרשמי של אותו יצרן/מותג בארץ, בהתאם למדיניות האחריות של אותו יצרן/מותג. במידה ואין לחלקים דלעיל יבואן רשמי בארץ, האחריות תינתן על ידי סי.טי.סי באישור יצרן האופניים. חלק יוחלף בחדש רק במידה ולא ניתן לתקנו.

למשך 3 חודשים- מיסבים בשלדה, מיסבים בצירים, חלקי נבה, צירים מרכזיים.

אחריות לאופני EVOKE:

למשך שנה אחת- לאופני זנב קשיח ושיכוך מלא ולאופניים מתקפלים.

למשך 6 חודשים- אחריות בגין פגמי צבע.

למשך שנה אחת- חלקי מערכת הינע ומעצורים, בולמי זעזועים קדמיים ואחוריים וכל חלק אחר אשר אינו מיוצר ע"י חברת EVOKE. לחלקים אלה תינתן האחריות ע"י היבואן הרשמי של אותו יצרן/מותג בארץ, בהתאם למדיניות האחריות של אותו יצרן/מותג. במידה ואין לחלקים דלעיל יבואן רשמי בארץ, האחריות תינתן על ידי סי.טי.סי באישור יצרן האופניים. חלק יוחלף בחדש רק במידה ולא ניתן לתקנו.

אחריות לאופני TERN:

למשך 5 שנים- שלדה, מזלג קשיח ועמוד כידון מתקפל.

למשך שנה אחת- חלקים מקוריים של יצרנים אשר אינם TERN, למעט בולם קדמי ומתלה אחורי.

למשך שנה אחת- חלקי מערכת הינע ומעצורים, בולמי זעזועים קדמיים ואחוריים וכל חלק אחר אשר אינו מיוצר ע"י חברת EVOKE. לחלקים אלה תינתן האחריות ע"י היבואן הרשמי של אותו יצרן/מותג בארץ, בהתאם למדיניות האחריות של אותו יצרן/מותג. במידה ואין לחלקים דלעיל יבואן רשמי בארץ, האחריות תינתן על ידי סי.טי.סי באישור יצרן האופניים. חלק יוחלף בחדש רק במידה ולא ניתן לתקנו.

 החלקים הבאים אינם כלולים באחריות מסיבות של בלאי ושימוש: צמיגים ופנימיות, שרשראות, חישוקים, חישורים (שפיצים), ברגים, גריפים, רפידות בלמים, כבלים ומובילי כבלים, אוזניים, גלגלי עזר.

לא תינתן אחריות:
* לאופניים שבעליהם אינו הרוכש המקורי (יד ראשונה).
* לאופניים אשר עברו תאונה ו/או נפילה כגון שריטות, שפשופים, נפילות צבע ופגמים אחרים, כתוצאה מהשימוש הרגיל של האופניים, בזמן ו/או לאחר הרכיבה.
* לאופניים אשר בוצע בהם שימוש שלא בהתאם ליעודם המקורי (לדוגמא, רכיבת פרירייד עם אופני XC).
* לאופניים אשר בוצעו בהםשינויי מפרט שלא ע"פ הנחיות היצרן כגון הרכבת מנוע חשמלי, הרכבת בולם זעזועים ארוך מהמותר וכו'.
* לאופניים אשר בשל תחזוקה לא הולמת ו/או הרכבה של חלקים שלא באמצעות סוכן מורשה, נפגמו.
* לאופניים אשר נפגעו כתוצאה מתפעול לא נכון.
* עיקום ו/או שבירת "האוזן" של מעביר ההילוכים האחורי אינם נכללים במסגרת האחריות.
* לא תינתן אחריות על צבע שניזוק ו/או התקלף כתוצאה משימוש של חומרי ניקוי לא מתאימים ו/או יעודיים לאופניים.
* לא תינתן אחריות על שילדה ו/או צבע בגין קורוזיה או חלודה שנוצרה במהלך השנים. קורוזיה היא תופעה הנובעת בשל מליחות גבוהה הנגרמת כתוצאה מקירבה לים ו/או מהזעה מוגברת של הרוכב. תחזוקה לא ראויה של הרוכב, כגון אי ניקוי הזיעה ושימון חלקים רגישים, תגביר קורוזיה ותגרום לפגמים. המלצתנו לרוכבים בעלי הזעה מוגברת היא לשמור על ניקיון האופנים ולנגבם מזיעה לאחר כל רכיבה!

במקרה של תקלות בבולמים אשר הגיעו מורכבים על האופניים- האחריות ניתנת ע"י יבואן הבולמים המייצג את יצרן הבולמים בישראל, במסגרת תנאי האחריות של חברת הבולמים הנ"ל.
במקרה של תקלה בבולם יש להעביר את האופנים ו/או הבולם לחנות בה נרכשו האופנים. משם יועבר הבולם אל יבואן הבולמים ו/או יבואן האופנים שיעביר אותם בעצמו ליבואן הבולמים לשם טיפול ו/או תיקון ו/או החלפה.
בולמים במסגרת אחריות מטופלים אך ורק ע"י היבואן ו/או מעבדת תיקונים מורשית של יבואן הבולמים.
בולם אשר לא יטופל ע"י יבואן הבולמים ו/או מעבדה מוסמכת מטעמו, יאבד את האחריות.

 כללי

* לעיתים החלק ו/או השלדה המוחלפת במסגרת אחריות, יהיו שונים מהמקוריים. הסיבה לכך נעוצה בשינויים הטכנולוגים הרבים בענף האופניים. במקרים כגון זה, יוחלף הפריט בפריט מקביל באיכותו לפריט המקורי.

* לקוחות בעלי אופני שטח עם גלגלי "26:
בשל שינוי סטנדרטים בענף האופניים, לא ניתן להחליף שלדות פגומות בשלדות חדשות מקבילות. חברת TREK מעמידה לבחירתכם את האפשרות לקבל שלדה עדכנית (אשר תצריך החלפת חלקים מרובה) או לקבל זיכוי לרכישת אופניים חדשים.

* לעיתים, במקרים של החלפת שלדות אופני הרים מסוג שיכוך מלא בדגם חדיש יותר, תידרש תוספת תשלום בשל חלקים אשר אינם מתאימים לשלדה החדשה. חלקים אלו כוללים: בולמים אחוריים, מעבירי הילוכים קדמיים, חבקים למוט אוכף, מוט אוכף , צירים מרכזיים, מיסבי היגוי ועוד. במקרים כאלו, תינתן הנחה בגובה 25% ללקוח.

* כאשר מוחלפת שלדה ו/או חלק במסגרת אחריות, הלקוח עשוי להידרש לתשלום בגין עבודת המכונאי, הובלה וכיו"ב על פי שיקול דעת היבואן. שיקול דעתו של היבואן הינו בלעדי ומוחלט. אי תשלום מצד הלקוח יגרום להסרת האחריות בגין הליקויים האמורים.

פרוצדורות וזמני החלפה

במידה ונתקלתם בכשל באופניים עליכם לפנות לחנות בה נרכשו האופניים.

כל בקשה להחלפת רכיב שלדה במסגרת אחריות מטופלת באופן אינדיבידואלי, ומועברת ישירות אל היצרן בחו"ל לצורך אישור הבקשה.
ההחלטה בדבר תוקף אחריות מתקבלת בלעדית ע"י היצרן בחו"ל.
כל רכיב מיוצר ונצבע במיוחד עבור הלקוח, ואינו מבוסס על מלאי שוטף של היבואן ו/או היצרן.
היבואן מתחייב להחליף את רכיב השלדה הפגום בהקדם האפשרי ולכל המאוחר בתוך 30 ימי עסקים מיום אישור ההחלפה ע"י היצרן.
היבואן יעשה ככל שביכולתו לקדם את החלפת הרכיב הפגום, במסגרת מגבלותיו.
היבואן לא יישא באחריות לאיחורים באספקת הרכיב הפגום אשר אינם בשליטתו ונבעו מגורמים זרים כגון עיכוב ביצור הרכיב, עיכוב במשלוחים ימיים ו/או אוויריים או בזמני שחרור מהמכס.

 אחריות בגין אופניים שנקנו בחו"ל

היבואן אינו מחוייב להעניק אחריות, כפי שמצוין לעיל, עבור אופניים אשר נקנו מחוץ לגבולות ישראל.
היבואן מחוייב לעמוד בדרישות האחריות אך ורק עבור האופניים אשר מכר הוא ישירות או באמצעות מפיצים מורשים ללקוחות בישראל.
היבואן יכבד אחריות עבור אופניים אשר נקנו מחוץ לגבולות ישראל, אך יגבה תשלום בגין הוצאות הובלה ועמילות מכס, מע"מ, הרכבה וזמן עבודה וכן עמלת טיפול בסך 300$ + מע"מ.

לסיום
בכל מקרה, האמור לעיל אינו מחליף את האמור בכתב האחריות המקורי אלא נועד להוות תמצית ותרגום חופשי בלבד.
בכל מקרה של סתירה בין הכתוב דלעיל ובין כתב האחריות המקורי של היצרנים הנ"ל, ייקבע ע"פ האמור כתב האחריות של היצרנים דלעיל.

 לקוחות יקרים, חברת סי.טי.סי עושה את מירב המאמצים לספק לכם שירות אדיב, יעיל ומהיר. אנא הקפידו על תחזוקה נכונה לאופניים שרכשתם, על מנת למנוע תקלות שאינן מכוסות באחריות. כמו כן, יש לקחת בחשבון זמני שילוח ואספקה של חלקים באחריות, במידה ויש צורך בהחלפה או משלוח לתיקון אצל גורם חיצוני.

המלצות חמות:
1. חובה לחבוש קסדה בזמן הרכיבה.
2. יש לציית לכל חוקי התנועה.
3. על מוט הכסא ומוט הכידון יש סימון המראה עד לאן מותר להגביה את המוט. אין להוציא את המוט מעבר לסימון זה.
4. יש לשמן את האופניים מדי פעם בשמן ייעודי לאופניים, אך לא את החישוקים והבלמים.
5. יש לבדוק מעת לעת את תקינות המעצורים ומחזירי האור ובנוסף לבדוק את חיזוק הברגים.
6. מומלץ לרשום את מספר השלדה למקרה של אובדן האופניים.

ט.ל.ח.

Comments (26)

  1. אדר

    היי אשמח לדעת אני עדיין בטווח האחריות של השנה הראשונה ופתאום האופניים התחילו לצפצף (ברקסים) ובעיקר מהפדלים (איפה שהלאגר בתוך השילדה) האם זה כלול באחריות?

    • CTC

      הי אדר,
      תודה על פנייתך.
      על מנת לבדוק ממה נובעים הרעשים ולאבחן את הבעיה, יש להביא את האופניים לחנות ה נרכשו.
      לאחר בדיקה, תוכל לקבל תשובה לגבי הנושאים שהעלית.

  2. רובי סעדון

    שלום לכם
    לפני חודשיים קניתי top fuel 9.8 חדשות
    היום שמתי לב שהכבל של הבולם האחורי שיפשף את הצבע והגיע לקרבון החשוף.מאוד מאוכזב שאופניים כאלו יקרות לא חשבו על מוליך שמונע את החיכוך.מה אני עושה מכאן?

    • CTC

      רובי שלום,
      הצטערנטו לשמוע על התקלה.
      מדובר על תופעה לא נפוצה ולכן על מנת שנוכל לטפל בה, יש להביא את האופניים לחנות בה נרכשו כדי לעמוד על מקור התקלה ולטפל בה.

  3. ערן

    בוקר טוב קובי. הועבר אליכם כבר לפני שבוע, גלגל פגום שקרס לי במהלך נסיעה בה נפצעתי. עשיתי זאת באמצעות החנות בה רכשתי את אופני TREK החדשים – כמה זמן להערכתך ייקח להחליף לי את הגלגל במסגרת האחריות המפורטת כאן לעייל? תודה רבה

    • CTC

      הי ערן,
      על מה מדובר? איזה גלגל? מי החנות ששלחה אלינו את הגלגל?
      נשמח לקבל פרטים נוספים.

  4. קובי

    תודה אגיע לפולג
    למי עלי לפנות?
    קובי

  5. קובי

    שלום
    השילדה נשברה ואין לי חשבונית מלפני 8 שנים
    אז לזרוק?

    • CTC

      הי קובי,
      אתה מוזמן להגיע לאחד מסניפי הרשת שלנו, בתל אביב או בפולג, החל מיום שלישי (ראשון-שני ספירת מלאי).
      ננסה לעזור לך.

  6. Kobi Mazor

    לצערי בעל החנות נפטר והחנות נסגרה
    את האופניים קניתי בכל נוע מרמת השרון
    היה איש אדיב מקצוען ושרותי.
    3 שבועות ללא רכיבה ממש נורא
    אנא טיפולכם המהיר
    תודה
    קובי מזור 050-5335761

    • CTC

      קובי שלום,
      האם ישנה בעיה באופניים?
      אתה מוזמן להגיע לאחד מסניפי רשת חנויות "TREK ישראל" לקבלת טיפול.
      באם מדובר מקרה שקשור באחריות מוצר, יש להצטייד בחשבונית רכישה.
      אם מדובר בטיפול שוטף, אתה מוזמן להגיע לחנות "עופר ורד" בקאנטרי רמת השרון, או לחנות החדשה שברחוב וייצמן 13.
      בהצלחה!

  7. Kobi Mazor

    היום תוך כדי רכיבה בכביש נשברה השילדה
    אופניים מ2008 גארי פישר
    אין לי חשבונית
    לזרוק?

    • CTC

      הי קובי,
      ראשית, סליחה על התגובה המאוחרת.
      היכן רכשת את האופניים? גש לחנות בה רכשת אותם ואולי יוכלו לעזור לך.
      בהצלחה!

  8. יורם.

    יש לי אופנים DS3 . לפני כשנה הוחלף המזלג הקדמי במסגרת ריקול. היום ברכיבת שבת רגועה (אני עמוק בגיל השלישי) ללא כל אזהרה נשברה האוזן שתופסת את הגלגל. מה אני אמור לעשות? אם הייתי במהירות גבוהה זה היה נגמר באסון. איך מתקדמים הלאה?

    • CTC

      יורם שלום,
      תודה על התגובה. התקלה שאתה מתאר היא שבר באוזן של מעביר ההילוים האחורי.
      ראשית, אין כל קשר בין החלפת הבולם הקדמי לתקלה שקרתה לך.
      שנית, זוהי תקלה נפוצה (כמעט תקרים בגלגלים) והסיבות שגורמות לה רבות ושונות, אך בדרך כלל קשוורת לעומס עךל מעביר ההילוכים האחורי.
      תקלה זו אינה מגובה במסגרת אחריות אלא נחשבת בלאי רגיל. אתה מוזמן להגיע לסניף הקרוב אליך להחלפת האוזן.
      בהצלחה!

  9. רונן

    הי
    אני לקוח של טרק כבר 10 שנים ,כעת אופניים שלישיים ומאוד מרוצה.
    קיבלתי על שבר במזלג אחורי באופני גארי פישר אחריות שילדה בדמות זיכוי כספי ניכר(אופניים מ2008 ) אני חושב שהם בין הטובים בשוק .
    המשיכו כך.

  10. ruroni

    מה זה משנה אם האופניים יד שניה אם זה כשל ביצור מחפשים סיבות להתחמק בטח התשובה תהיה שזה דרישת היצרן [כשהוא לא רוצה לתת שירות]

    • CTC

      אהלן,
      זה לא העניין של מה זה משנה, אלה הן הגדרות היצרן והוא קובע את תנאי האחריות. זו המדיניות בכל ענף האופניים העולמי.

  11. יוסי

    האם קילוף של צבע במתלה שנוצר מחיכוך עם הכבל של המעביר הקידמי בשל חיווט לא תקין כלול באחריות?

    • CTC

      הי יוסי,
      נשמע כמו משהו שלאו דווקא קשור למדיניות האחריות "היבשה".
      נשמח אם תעביר לנו פרטים דרך החנות שבה נרכשו האופניים.

  12. zz

    למה צריך להוכיח..??
    יש מחשב..יש מספר שילדה..
    הכל רשום ומתועד
    לא צריך חשבונית
    המחשב והמדפסת יוציאו חדשה…

    • CTC

      ההוכחה היא דרישת היצרן והיא החובה שחלה עליך כלקוח.
      כפי שאתה מצפה שהיצרן יעמוד מאחורי התחייבותו, גם אתה צריך לעמוד בהתחייבותך והיא הצגת חשבונית כהוכחה שהנך הרוכש המקורי.

  13. יהונתן

    יש להם אחלה שירות יואב. בתור רוכב אופניים שקנה מהם ולא נתקל בבעייה השירות שלהם תמיד היה מעולה וטוב.

  14. יואב

    בקיצור חרטה ברטה. עם כל כך הרבה הגבלות אין כמעט סיכוי לממש אחריות. הכל גימיק שיווקי שגם אני האמנתי לו עד שנשברה שלדת אופני ה GARY FISHER שלי. לך תמצא את החשבונית של האופניים שקנית לפני שנים או תמצא רוכב אופניים אחד שמעולם לא התרסק עם האופניים שלו.
    אני לקוח מאוכזב.

    • CTC

      יואב,
      ראשית, לא חרטה, לא ברטה ולא גימיק שיווקי, והראיה לכך- מאות הלקוחות (אם לא אלפי) שלנו, אשר זכו לכיבוד מלא של תנאי האחריות של היצרנים.
      חשוב להבין שמי שקובע את התנאים הוא היצרן, ויש סיבות טובות לתנאים.
      אם הנך מצפה שהיצרן יעמוד בתנאי ההסכם, הרי שגם עליך לעמוד בתנאים אלה, והתנאי הבסיסי הוא להוכיח כי הנך הרוכש המקורי, ע"י הצגת חשבונית קניה.
      איננו יודעים במה הדברים אמורים, אך אנו תמיד פתוחים לסייע גם במקרים בעייתיים.
      בברכת רכיבה בטוחה,
      סי.טי.סי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ניווט

קטגוריות