לרכוב עם ילדים: כך תעשו זאת נכון

יותר ויותר ישראלים בשנים האחרונות, עושים שימוש יומיומי באופניים. כבר לא כל כך נדיר לראות אנשים בני 30 ואפילו 40 ומעלה, רוכבים על אופניים לעבודה או רוכבים הביתה מן השוק, עם שקיות עמוסות מצרכים. לרוב הכול טוב ויפה, עד שנכנסים ילדים לתמונה: רבים מרוכבי האופניים, שנהגו לרכוב מדי יום ביומו, לא באמת הצליחו לעשות את המעבר בקלות ובסופו של דבר אימצו את הרכב הפרטי. זאת על אף שעל פניו יכלו בהחלט להסתדר נהדר עם האופניים ששירתו אותם היטב במשך שנים, לפחות עבור חלק מהמשימות היומיומיות.

במאמר שלפניכם תמצאו מספר טיפים שיסייעו לכם להמשיך בדרככם המבורכת, כשאתם רכובים על אופניים כמובן, גם עם ילדים.

“אולי צריך לתת לזה עוד זמן”

אם בדרך כלל לוקח לכם פרק זמן מסוים להגיע לנקודת היעד, כשלצורך העניין נניח שמדובר בחצי שעה, הקציבו לעצמכם 45 דקות רכיבה, כשאתם מרכיבים את הילד או הילדה שלכם. זאת כיוון שישנו סיכוי לא רע שבדרך תצטרכו לעצור לטובת החלפה של בגדים, הפסקת פיפי, נשנוש של איזה חטיף וכיו”ב.

מעבר לזה, אם תקציבו לרכיבה יותר זמן משדרוש לכם בדרך כלל, תוכלו להרשות לעצמכם לבחור במסלול מעט ארוך, אך הרבה יותר בטוח מהמסלול הרגיל. בכל מקרה, אל תבנו על זה שתצליחו לעבור את המסלול הרגיל בפרק הזמן שהורגלתם אליו. ציפייה שכזאת רק תגרום לאכזבה ובמקרים רבים מובילה לוויתור על ההרגל החיובי.

התוספת שתופסת (ושעושה את כל ההבדל)

אחת הטעויות שנוהגים לעשות הורים לילדים, בעודם מנסים לשלב את הרכיבה בשגרת ההסעות היומית, נוגעת לסוג הציוד שנעשה בו שימוש. שימו לב: כל עוד תעשו שימוש בציוד הנכון, המעבר להרכבת ילדים, לא אמור להיות מורכב יתר על המידה. חברת סי.טי.סי משווקת שורה של אביזרי איכות המאפשרים לשלב את הילדים בחדוות הרכיבה, כמו לדוגמה ה-TREK MOUNTAIN TRAIN 201. מדובר במרכב בן גלגל אחד, שניתן לחבר לאופניים של ההורה וכך יכולים ההורה והילד לדווש בצוותא בביטחון מוחלט, מבלי שלילד תהיה שליטה על כיוון הנסיעה.

למדריך השלם לבחירת כיסא תינוק לאופניים לחצ/י כאן

סוף רכיבה, בנראות תחילה

אם אתם מתכננים רכיבה רגועה של שבת לפנות ערב, לא יהיה לכם קשה במיוחד לבחור מסלולים שבהם תנועת הרכבים תהיה מינימאלית. לעומת זאת כשמדובר על רכיבה יומיומית, הסיפור כבר לא כל כך פשוט. באופן כללי ההמלצה היא לבחור תמיד במסלול שבו תתקלו בכמה שפחות אתגרים וסכנות, אך בכל מקרה אל לכם לצאת מהבית, לפני שאתם בטוחים שאתם נראים היטב לרכבים שבכביש. על אחת כמה וכמה, כשאתם עתידים לרכוב באזור סואן יחסית.

תנו דעתכם לכך שכל ציוד נלווה נוסף שהרכבתם על האופניים שלכם, ראוי להתחדש במדבקות זרחניות שמחזירות אור וכדאי גם לשקול לאבזר את הקסדות שלכם ושל הילדים באלמנטים הרלוונטיים, שיתרמו לשיפור הנראות שלכם. הורים לא מעטים מקלים ראש בנושא הנראות וחבל שכך הם פני הדברים. היו ערים לכך שברגע שהוספתם רוכב, מבלי להוסיף אביזרים לשיפור הנראות, פגעתם בביטחון שלכם ושל ילדכם.

קסדה בראש טוב (גדול וקטן כאחד)

כשרוכבים על אופניים, הן הילד והן המבוגר מחויבים לחבוש קסדה. גם אם החוק לא מחייב את המבוגרים לחבוש קסדה בכבישים עירוניים, הרי שחוקי הפיזיקה מחייבים גם מחייבים וכנ”ל לגבי הנתונים הסטטיסטיים העגומים. לא נוכל להדגיש זאת מספיק: ללא קשר לחוקים הנהוגים בישראל או במקומות אחרים בעולם, ידוע כיום שקסדות מפחיתות בכ-50 אחוז את הסיכוי לפגיעות מוח בקרב רוכבי אופניים בכול הגילאים, ללא יוצא מן הכלל. לקטלוג הקסדות של CTC>>>

היתרונות של רכיבה עם ילדים

אין ספק שלשלב את הילדים בהרגלי הרכיבה שלכם זה לא תמיד עניין פשוט, אבל בדומה לכל הדברים החיוביים והטובים בחיים, גם במקרה הזה המאמץ כדאי וההשקעה משתלמת. אחרי הרבה מאוד שיחות עם הורים שמשתמשים באופניים ככלי הרכב המרכזי שלהם, גילינו בין היתר את היתרונות החשובים הבאים:

  • רכיבה ירוקה – מעבר לזה שמדובר בכלי הרכב הירוק ביותר שישנו, קחו בחשבון שאין כמו דוגמה אישית כדי לחנך את דור העתיד. הילדים שלכם יבינו שרכיבה על אופניים היא דרך התניידות לגיטימית לחלוטין וקרוב לוודאי שיאמצו אותה בבגרותם אף הם.
  • זמן איכות משפחתי – “השיחות שלי עם עידו הן הדבר האהוב עליי ביותר ברכיבות המשותפות שלנו. הן מזכירות במובן מסוים את השיחות שיש לנו במכונית, אבל יש לנו נטייה לשוחח במהלך הרכיבה גם על דברים שאנחנו רואים בדרך”. בהשוואה לנהיגה ברכב, רכיבה על אופניים נמצאת באינטראקציה הרבה יותר נרחבת ואינטנסיבית עם הסביבה החיצונית. הודות לכך, נפתחת אפשרות לנושאי שיחה חדשים ומעניינים נוספים.
  • הזדמנות לפעילות גופנית – אבא ואימא יכולים מדי פעם לוותר על חדר הכושר, משום שבבוקר הקפיצו את הילד לגן או לבית הספר כשהם רכובים על אופניים. רכיבה על אופניים, במיוחד עם ילדים, היא פתרון אידיאלי עבור הורים שמחפשים הזדמנויות לשילוב פעילות גופנית בחיי היומיום ולהיכנס לכושר “על הדרך”.

 

10 מיתוסים על תחזוקת אופניים (שהגיע הזמן לנפץ)
רק עם אופניים: 10 טיפים לרכיבה עירונית חכמה ובטיחותית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור

העגלה שלי

סגור
קטגוריות
guarantee (1)

ציוד רכיבה אפשר למצוא בהרבה חנויות, מהרבה מותגים.
אבל רק כשאתם קונים ציוד רכיבה של Bontrager,
תוכלו לנסות אותו חודש בשטח או בכביש,
ואם לא תתחברו – תוכלו להחליפו בחנות במוצר Bontrager אחר.
בלי שאלות ועם חיוך.

Bontrager logo

לסגירה ניתן ללחוץ על מקש Enter או ESC

דילוג לתוכן