מדיניות אחריות על אופניים

דבר ראשון בכל מצב של צורך באחריות:
צור קשר עם החנות בה רכשת או כל מפיץ מורשה מתאם היבואן בכדי להתחיל בתביעת אחריות.
יש צורך בחשבונית להוכחת רכישה.
לחץ כאן כדי למצוא חנות בקרבתך.

במסגרת מאמצינו להגביר את תודעת השירות בענף האופניים בישראל, לאפשר ללקוחותינו להכיר את זכויותיהם וחובותיהם כצרכנים ולהעניק ללקוחותינו שקיפות גדולה ככל האפשר, החלטנו לבצע צעד אמיץ וראשוני בענף האופניים בישראל, ולהעלות על הכתב את פרטי האחריות הנלווים לאופניים אותם אנו מוכרים – ללא אותיות קטנות.

אחת השאלות הנפוצות ביותר בעולם האופניים הנשאלת ע"י הלקוחות, היא מה כוללת האחריות הניתנת על האופניים?
התשובה לשאלה זו היא פשוטה ברוב המקרים, דומה מאוד בין החברות השונות אך גם מעט שונה.

על מנת לשפוך אור ולהבהיר את זכויותיכם כלקוחות, החלטנו להכין לכם תרגום חופשי של כתבי האחריות הרשמיים של חברות האופניים אשר אותן אנו מייצגים.

בין אם מדובר באופני הרים או אופני כביש, חשוב להבין שהאופניים אשר מתגלגלים מתחת לרוכב עומדים בפני עומסים ולחצים רבים המתבטאים בהפעלת כוח רב מרגלי הרוכב אל מערכת ההילוכים (שרשרת, גלגלי שיניים ומעבירי הילוכים) והגלגל האחורי, זעזועים שעוברים דרך המזלג אל השלדה, זעזועים אשר נבלעים ע"י הגלגלים ועוד.
בנוסף, נפילות והתרסקויות תוך כדי רכיבה הן דבר שכיח מאוד וגם בדרך זו ניתן לפגוע באופניים.
עומסים אלה מגבירים את שחיקת החלקים ועייפות החומר. התוצאה- בלאי ולעיתים קריסה של הרכיבים ו/או השלדה.

חשוב!
על מנת למנוע מצבים מסוכנים של פציעה כתוצאה משבירת שילדה, יש להשתמש באופניים בהתאם ליעוד המקורי שלהם. אם הינך רוכב פרירייד אל תרכוב עם אופני XC או ALL MOUNTAIN.
דעו את צרכיכם כרוכבים וריכשו אופניים מתאימים לצרכים אלה.

 שימו לב
כל הכתוב מטה נועד להקל עליכם בהבנת זכויותיכם וחובותיכם ולא נועד לפגוע בכם, כלקוחות ורוכבי אופניים.
חשוב לזכור שזכויות וחובות אלה כובדו מאז ומעולם על ידינו וע"י היצרנים כדלקמן, ואינם שונים מימים עברו. אותן זכויות וחובות חלו והיו חלים עלינו כיבואנים ועליכם כלקוחות, גם אם אלו לא היו מפורסמים ברבים באתר האינטרנט שלנו.

חשוב לדעת
הזכויות והחובות כפי שמופיעים כדלקמן, זהים ברוב המקרים גם אצל המתחרים שלנו. החברות המתוארות כדלקמן אינן שונות וקשוחות יותר ממתחרותיהן. יתרה מכך, במקרים רבים החברות שאנו מייצגים ליברליות יותר ומעניקות זכויות רבות יותר לעניין תקופת האחריות.

בכל מקרה של ספק או אי התאמה בלשון האחריות, הסמכות הקובעת הינה היצרן.

אחריות לאופני TREK ו-Electra

האחריות המלאה ניתנת אך ורק לרוכש המקורי, וכנגד הצגת חשבונית קניה מהחנות בה נרכשו האופניים. את האחריות יש לממש דרך החנות בה נרכשו האופניים. האחריות אינה ניתנת להעברה! לא תינתן אחריות על אופניים יד שניה למעט כמפורט להלן. הוראה זו היא מנחה בענף האופניים ונכונה לכל היצרנים.

האחריות ניתנת למימוש אך ורק עם הצגת חשבונית קנייה מסוכן מורשה והיא תקפה מיום הרכישה. האחריות המלאה תינתן לרוכש המקורי בלבד ורק על פגם בייצור, לא על כשל כתוצאה ממכה ו/או תאונה, וכוללת סדקים ושברים שנוצרו בשל כשל בתהליך היצור או בחומר, ושלא כתוצאה מתאונה אלא כתוצאה משימוש סביר באופניים וכן שימוש אשר הולם את יעוד האופניים.

האחריות מותנית בכל מקרה בטיפול שוטף נכון באופניים ובטיפול ראשוני חובה שיש לבצע כחודש לאחר הקנייה, בכל בחנות בה נרכשו האופניים.

בכל מקרה, האחריות תינתן על פי הוראות היצרן ולאחר מתן חוות דעת מטעמו, קרי חברת TREK ארה"ב, ובהתאם לכתב האחריות המקורי שלו, אותו ניתן למצוא באתר האינטרנט של החברה:

חברת TREK מכסה במסגרת האחריות אופניים ושלדות מתוצרתה, מזלגות מתוצרתה וחלקי אופניים מתוצרתה, בפני פגמי יצור בחומרי הגלם ו/או תהליך הייצור, כדלקמן:

אופניים מדגמי 2020 ואילך:

אחריות לכל החיים לרוכש המקורי:

  • מערכות שלדה (שלדה ומזלג קשיח), שלדות זנב קשיח, משולש קדמי, ומשולש אחורי. (ללא רוקר/לינק ראה להלן)
  • גלגלי Bontrager בעלי חישוקי קרבון (כנגד פגמים ביצור), למדיניות "קראש" על גלגלי קרבון לחץ כאן

שנתיים אחריות:

  • חלקים ואביזרים
  • רכיבי מתלה אחורי, כולל: מסבים, רוקר/לינק, צירים וחלקים במתלה.
  • גלגלי Bontrager בעלי חישוקי אלומניום (כנגד פגמים ביצור).
  • צבע ומדבקות
  • מנוע חשמלי, בקר וסוללה לאופניים חשמליים (שנתיים או 500 מחזורי טעינה, הראשון מבניהם)

3 חודשים אחריות:

  • מיסבים בשלדה, מיסבים בצירים, חלקי נבה, צירים מרכזיים.

אופניים יד שנייה:

  • זכאות לאחריות על השלדה, לשלוש שנים ממועד הרכישה המקורי של האופניים (יד ראשונה) מהחנות. הוכחת רכישה מקורית נדרשת בכדי לאמת את תקופת הכיסוי.

אופניים מדגמי 2012-2019:

אחריות לכל החיים לרוכש המקורי:

  • מערכות שלדה (שלדה ומזלג קשיח), שלדות זנב קשיח, משולש קדמי באופני שיכוך מלא. (ראה החרגות להלן)

5 שנות אחריות:

  • משולש אחורי באופני שיכוך מלא (למעט בדגמי Session, Scratch, Slash)

3 שנות אחריות:

  • שלדות אלומיניום (משולש קדמי ואחורי) בדגמים: Session, Scratch, Slash.

שנתיים אחריות:

  • שלדות קרבון (משולש קדמי ואחורי) בדגמים: Session, Slash.
  • מעצורים, סלים, מחשבים, מגני בוץ, כידון, מנעולים, משאבות, סבלים אחוריים, עמדות תיקון, מזלגות קשיחים, אוכפים, עמודי מושב, סטמים , כלי עבודה, כלובי בקבוקי מים וגלגלים.
  • רכיבי מתלה אחורי, כולל: מסבים, רוקר/לינק, צירים וחלקים במתלה.
  • מנוע חשמלי, בקר וסוללה לאופניים חשמליים (שנתיים או 500 מחזורי טעינה, הראשון מבניהם)
  • כל הרכיבים מבית Bontrager המגיעים על האופניים (למעט מתקלים, כגון צמיגים ופנימיות)

שנה אחריות:

  • ביגוד, תיקים, סרט כידון, כפפות, גריפים, קסדות, תאורה (למעט נורות וסוללות), חישוקים, נעליים, צמיגים ופנימיות.
  • צבע ומדבקות.

3 חודשים אחריות:

מיסבים בשלדה, מיסבים בצירים, חלקי נבה, צירים מרכזיים.

בכדי לוודא את תנאי האחריות המדויקים לאופנים משנתונים הקודמים ל-2011 יש ליצור קשר עם היבואן 

אחריות לאופני EVOKE

למשך שנה אחת – לאופנים.

למשך 6 חודשים- אחריות בגין פגמי צבע.

למשך שנה אחת- חלקי מערכת הינע ומעצורים, בולמי זעזועים קדמיים ואחוריים וכל חלק אחר אשר אינו מיוצר ע"י חברת EVOKE. לחלקים אלה תינתן האחריות ע"י היבואן הרשמי של אותו יצרן/מותג בארץ, בהתאם למדיניות האחריות של אותו יצרן/מותג. במידה ואין לחלקים דלעיל יבואן רשמי בארץ, האחריות תינתן על ידי סי.טי.סי באישור יצרן האופניים. חלק יוחלף בחדש רק במידה ולא ניתן לתקנו.

אחריות לאופני TERN:

למשך 5 שנים- שלדה, מזלג קשיח ועמוד כידון מתקפל.

למשך שנה אחת- חלקים מקוריים של יצרנים אשר אינם TERN, למעט בולם קדמי ומתלה אחורי.

למשך שנה אחת- חלקי מערכת הינע ומעצורים, בולמי זעזועים קדמיים ואחוריים וכל חלק אחר אשר אינו מיוצר ע"י חברת TERN. לחלקים אלה תינתן האחריות ע"י היבואן הרשמי של אותו יצרן/מותג בארץ, בהתאם למדיניות האחריות של אותו יצרן/מותג. במידה ואין לחלקים דלעיל יבואן רשמי בארץ, האחריות תינתן על ידי סי.טי.סי באישור יצרן האופניים. חלק יוחלף בחדש רק במידה ולא ניתן לתקנו.

 החלקים הבאים אינם כלולים באחריות מסיבות של בלאי ושימוש: צמיגים ופנימיות, שרשראות, חישוקים, חישורים (שפיצים), ברגים, גריפים, רפידות בלמים, כבלים ומובילי כבלים, אוזניים, גלגלי עזר.

לא תינתן אחריות:

  • לאופניים שבעליהם אינו הרוכש המקורי (יד ראשונה).
  • לצבע האופניים אשר עברו תאונה ו/או נפילה כגון שריטות, שפשופים, נפילות ופגמים אחרים, כתוצאה מהשימוש הרגיל של האופניים, בזמן ו/או לאחר הרכיבה.
  • לאופניים אשר בוצע בהם שימוש שלא בהתאם ליעודם המקורי (לדוגמא, רכיבת פרירייד עם אופני XC).
  • לאופניים אשר בוצעו בהם שינויי מפרט שלא ע"פ הנחיות היצרן כגון הרכבת מנוע חשמלי, הרכבת בולם זעזועים ארוך מהמותר וכו'.
  • לאופניים אשר בשל תחזוקה לא הולמת ו/או הרכבה של חלקים שלא באמצעות סוכן מורשה, נפגמו.
  • לאופניים אשר נפגעו כתוצאה מתפעול לא נכון.
  • עיקום ו/או שבירת "האוזן" של מעביר ההילוכים האחורי אינם נכללים במסגרת האחריות.
  • לא תינתן אחריות על צבע שניזוק ו/או התקלף כתוצאה משימוש של חומרי ניקוי לא מתאימים ו/או יעודיים לאופניים.
  • על מוט הכסא יש סימון המראה עד לאן מותר להגביה את המוט. אין להוציא את המוט מעבר לסימון זה. פעולה זו עשויה להוביל לשבר בשלדה ואינה מכוסה באחריות
  • דמי עבודה ושילוח אינם נכללים באחריות.

לא תינתן אחריות על שילדה ו/או צבע בגין קורוזיה או חלודה שנוצרה במהלך השנים. קורוזיה היא תופעה הנובעת בשל מליחות גבוהה הנגרמת כתוצאה מקירבה לים ו/או מהזעה מוגברת של הרוכב. תחזוקה לא ראויה של הרוכב, כגון אי ניקוי הזיעה ושימון חלקים רגישים, תגביר קורוזיה ותגרום לפגמים. המלצתנו לרוכבים בעלי הזעה מוגברת היא לשמור על ניקיון האופנים ולנגבם מזיעה לאחר כל רכיבה!

במקרה של תקלות ברכיבים אשר אינם מיוצרים על ידי חברת TREK או Bontrager, אשר הגיעו מורכבים על האופניים – האחריות ניתנת ע"י יבואן הרכיב המייצג את יצרן החלק הספציפי, בישראל, במסגרת תנאי האחריות של החברה.
במקרה של תקלה רכיב כנ"ל יש להעביר את האופנים ו/או הרכיב לחנות בה נרכשו האופנים. משם יועבר הרכיב אל היבואן המתאים ו/או אל יבואן האופנים שיעביר אותם בעצמו ליבואן המתאים לשם טיפול ו/או תיקון ו/או החלפה.
בולמים במסגרת אחריות מטופלים אך ורק ע"י היבואן ו/או מעבדת תיקונים מורשית של יבואן הבולמים. בולם אשר לא יטופל ע"י יבואן הבולמים ו/או מעבדה מוסמכת מטעמו, יאבד את האחריות.

 אופניים חשמליים

  • בכל שינוי דיגטלי או פיזי של המערכת החשמלית או בפירוק/פתיחה של חלק מתוך המערכת – תוסר אחריות היצרן ממערכת החשמל על כל מרכיביה.
  • אין לטבול את המערכת החשמלית במים או לשטוף את אחד ממרכיביה במערכת שטיפה בלחץ.
  • אין להשאיר את הסוללה מחוברת למטען מעבר לזמן הטעינה הדרוש, ובפרט אין להשאיר את הסוללה לטעינה למשך הלילה.

 כללי

לעיתים החלק ו/או השלדה המוחלפת במסגרת אחריות, יהיו שונים מהמקוריים. הסיבה לכך נעוצה בשינויים הטכנולוגים הרבים בענף האופניים. במקרים כגון זה, יוחלף הפריט בפריט מתאים מקביל באיכותו ורמתו לפריט המקורי. אין התחייבות מתאם היצרן להתאמה של צבע בין החלק המקורי למוחלף.

  • לעיתים, במקרים של החלפת שלדות בדגם חדיש יותר, תידרש תוספת תשלום בשל חלקים אשר אינם מתאימים לשלדה החדשה. חלקים אלו כוללים: בולמי זעזועים, מעבירי הילוכים, חבקים למוט אוכף, מוט אוכף , צירים מרכזיים, מיסבי היגוי ועוד. במקרים כאלו, תינתן הנחה ממחיר הפריט, בגובה 25% ללקוח. 
  • בהתאם להנחיות היצרן, מתן האחריות אינו כולל עלויות משלוח ועלות עבודה. כאשר מוחלפת שלדה ו/או חלק במסגרת אחריות, הלקוח עשוי להידרש לתשלום בגין עבודת המכונאי, הובלה וכיו"ב על פי שיקול דעת היבואן או/ו הסוכן המורשה. שיקול הדעת הקובע הינו של היבואן.
  • בעת החלפת שלדה נדרש להחליף כבלי הילוכים/מעצור וכן מיסבי ציר מרכזי מסוג PRESSFIT. החלפת חלקים אלו תהיה על חשבון הלקוח. תינתן הנחה בגובה 25% ממחירי החלקים המוחלפים.

לקוחות בעלי אופני שטח עם גלגלי "26:
בשל שינוי סטנדרטים בענף האופניים, לא תמיד ניתן יהיה להחליף שלדות פגומות בשלדות חדשות מקבילות. חברת TREK מעמידה לבחירתכם את האפשרות לקבל שלדה עדכנית (אשר תצריך החלפת חלקים מרובה) או לקבל זיכוי לרכישת אופניים חדשים.

פרוצדורות וזמני החלפה

במידה ונתקלתם בכשל באופניים עליכם לפנות לחנות בה נרכשו האופניים.

כל בקשה להחלפת רכיב שלדה במסגרת אחריות מטופלת באופן אינדיבידואלי, ומועברת ישירות אל היצרן בחו"ל לצורך אישור הבקשה.
ההחלטה בדבר תוקף אחריות מתקבלת בלעדית ע"י היצרן בחו"ל.
כל רכיב המוחלף באחריות מסופק על ידי היצרן בהתאם לזמני השילוח, ואינו מבוסס על מלאי שוטף של היבואן.
היבואן מתחייב להחליף את רכיב השלדה הפגום בהקדם האפשרי ולכל המאוחר בתוך 30 ימי עסקים מיום אישור ההחלפה ע"י היצרן.
היבואן לא יישא באחריות לאיחורים באספקת הרכיב הפגום אשר אינם בשליטתו ונבעו מגורמים זרים כגון עיכוב ביצור הרכיב, עיכוב במשלוחים ימיים ו/או אוויריים או בזמני שחרור מהמכס.

היבואן יעשה ככל שביכולתו לקדם את החלפת הרכיב הפגום, במסגרת מגבלותיו.

אחריות בגין אופניים שנקנו בחו"ל

היבואן אינו מחוייב להעניק אחריות, כפי שמצוין לעיל, עבור אופניים אשר נקנו מחוץ לגבולות ישראל.
היבואן מחוייב לעמוד בדרישות האחריות אך ורק עבור האופניים אשר מכר הוא ישירות או באמצעות מפיצים מורשים ללקוחות בישראל.
היבואן יכבד אחריות עבור אופניים אשר נקנו מחוץ לגבולות ישראל, אך יגבה תשלום בגין הוצאות הובלה ועמילות מכס, מע"מ וכן עמלת טיפול בסך 1500 ש"ח. מחיר זה אינו כולל עלות עבודה והרכבה וחלקים נוספים כפי שמצוין מעלה.

לסיום

בכל מקרה, האמור לעיל אינו מחליף את האמור בכתב האחריות המקורי אלא נועד להוות תמצית ותרגום חופשי בלבד.
בכל מקרה של סתירה בין הכתוב דלעיל ובין כתב האחריות המקורי של היצרנים הנ"ל, ייקבע ע"פ האמור כתב האחריות של היצרנים דלעיל.

 לקוחות יקרים, חברת סי.טי.סי עושה את מירב המאמצים לספק לכם שירות אדיב, יעיל ומהיר. אנא הקפידו על תחזוקה נכונה לאופניים שרכשתם, על מנת למנוע תקלות שאינן מכוסות באחריות. כמו כן, יש לקחת בחשבון זמני שילוח ואספקה של חלקים באחריות, במידה ויש צורך בהחלפה או משלוח לתיקון אצל גורם חיצוני.

המלצות חמות:
1. חובה לחבוש קסדה בזמן הרכיבה.
2. יש לציית לכל חוקי התנועה.
3. יש לשמן את האופניים מדי פעם בשמן ייעודי לאופניים, אך לא את החישוקים והבלמים.
4. יש לבדוק מעת לעת את תקינות המעצורים ומחזירי האור ובנוסף לבדוק את חיזוק הברגים.
5. מומלץ לרשום את מספר השלדה למקרה של אובדן האופניים.

ט.ל.ח.

Comments (4)

  1. דביר

    שלום קוראים לי דביר ורכשתי מלפניי חודש וחצי אופניי פרוקאליבר 9.6 2021 . עכשיו אני מאוד מבסוט על האופניים אבל הם הגיעו עם מערכת הילוכים ממש תקינה אז שבאתי לחיים בתל אביב הוא כיוון לי את ההילוכים אבל בכל אחרי יומיים זה חזר להיות אותו הדבר (לא מכוון) אני מבקש בצורה יפה על פי האחריות שלי אני זכאי למערכת הילוכים חדשה ולא יכלתי להתלונן ביום הראשון שלי עם האופניים כי היה יום שבת . ושכחתי לומר שאתמול משהו מוזר מאוד וזה רק יחמיר משם.
    תודה על ההקשבה אבקש תשובה בהקדם

    • אורן

      היי דביר, תשלח לנו בבקשה מספר טלפון או צור איתנו קשר בווטסאפ 09-9797-510 בכדי שנוכל לדבר איתך.
      תודה

  2. קובי בן עמי

    שלום רב
    רכשתי לפני חודשיים טרנר kinetic . לצערי המגנט יצא מהמקום שלו וכרגע לא משדר וואטים זה אומר שאתה לא זז באפליקציות
    בפנייתי לחנות לרכוש חלק חילוף נאמר לי שאין במלאי ולא ניתן להשיג .לא יתכן שאני רוכש מוצר שלכם ואין חלקי חילוף
    אבקש ברור מעמיק לתקלה ואיך זה יתכן שאחרי חודשיים הטרנר לא שווה.

    • Oren

      היי קובי,
      מבירור שערכנו עם הסניף הרלוונטי אכן נאמר לך שאין את החלק במלאי בארץ אבל לא נאמר לך שלא ניתן להזמין, החלק הוזמן מהספק בחו"ל.
      בכל מקרה נפנה אליך באופן פרטי בכדי לפתור את הבעיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ניווט
Close

עגלת קניות

Close

קטגוריות

ציוד רכיבה אפשר למצוא בהרבה חנויות, מהרבה מותגים.
אבל רק כשאתם קונים ציוד רכיבה של Bontrager,
תוכלו לנסות אותו חודש בשטח או בכביש,
ואם לא תתחברו – תוכלו להחליפו בחנות במוצר Bontrager אחר.
בלי שאלות ועם חיוך.