מבחן האלטרנטיבה לחשמלוק: TERN VEKTRON Q9 – מתקפל עירוני איכותי

בעולם שכולו חד פעמי ורגעי, בעולם של מוצרים זולים שמתחלפים בתדירות גבוהה, יש עדיין חברות שמתעקשות לבנות מוצרים איכותיים שנועדו לשרת אנשים למשך תקופה ארוכה. Tern היא בדיוק מהסוג שמעריך יחסים ארוכי טווח של הלקוח עם המוצרים שלה. לקחנו את אופני עיר החשמליים שלה Vektron Q9 למבחן ויצאנו לבדוק.

מאת: ודים לינצקי

ת.ז. Tern Vectron Q9 (מאתר היצרן)

ייעוד וחזון: 

  • טווח נסיעה – עד 135 ק"מ, בהתאם לתנאי הדרך ורמת הסיוע
  • סיוע של מנוע – עד מהירות 25 קמ"ש
  • שלדת תרכובת אלומיניום 6061
  • ממדים מקופלים – 41x86x68 ס"מ
  • משקל – 21.9 ק"ג 
  • מחיר – 12990₪

חווית רכיבה

תנוחת הרכיבה על Q9 מאוד נוחה. היא יכולה להיות זקופה עם כידון קרוב יותר לכיסא ויכולה להיות יותר קרבית עם כידון מורחק ומורד. בעיר אני חסיד של תנוחה זקופה – רגועה ונוחה. מוט הכיסא הינו טלסקופי ונפתח בשני שלבים נפרדים. אוכף ניתן להזזה על המסילה וכידון מורכב על מנגנון ייחודי של כיוון והזזה – Andros, כך שניתן לשנות את תנוחת הישיבה בהתאם לגובה הרוכב וסגנון הרכיבה וכל זה ללא כלים! 

אחרי כיוון ראשוני מינימלי קיפלתי את רגלית העמידה, הפעלתי את יחידת הבקרה ויצאתי לדרכי. גריפים ארגונומיים ונוחים ממקמים את כפות הידיים בעמדת שליטה יעילה. אצבעות יד ימין מיד מצאו את ידית ההילוכים הכה מוכרת מעולם אופני הרים והעסק התחיל להתגלגל. 

רכיבה על Q9 עם סיוע מאוד חלקה. למרות היעדר שיכוך, צמיגי עיר מורחבים דואגים ""ליישר" חלק ממהמורות השביל. שלושת נקודות המגע העיקריות של רוכב עם האופניים (גריפים ואוכף) מספקים החלקה נוספת בלי לוותר על האחיזה. 

האוכף של Q9 רך ונעים, אבל לא ברוחב כורסה שלא מאפשר דיווש. הוא קצת יותר גדול מאוכפים של אופני הרים והרכות שלו באה לפצות על רכיבה בביגוד יומ-יומי ללא ריפוד באזור המפשעה. דבר אחד שלפעמים הציק לי במהלך המבחן הוא ריפוד סיליקון מתחת לחלקו הקדמי של האוכף שנטה "לתפוס" לי את המכנסיים בגלל החיכוך הגדול שהוא מייצר בכל מגע. 

יחידת ההינע של Bosch שקטה להפליא וגם אם ממש מתאמצים לא ניתן לשמוע אותה עובדת. הגלגול מאוד חלק בזכות צירי הגלגלים האיכותיים שנבחרו. גם כשיורדים מדרכות והאופניים חוטפים זעזוע קטן, לא נשמע כל קול של חלק משוחרר. הכל נשאר מוצק ומוקשח. בניגוד לאופניים חשמליים של מותגים סיניים זולים, כאן מערכת הילוכים עובדת כל הזמן. 

סיוע המנוע הוא תלוי cadence ועל מנת ליהנות ממלוא העוצמה שלו חייבים לעבוד בטווח מסויים שלו. מבינים את זה ומתרגלים לזה כמו בריקוד זוגי, כשהרוכב הוא המוביל. ב- Cadence גבוהה מדי או נמוך מדי לא תקבלו הרבה שיתוף פעולה מצד המנוע. במערכת הבקרה של Bosch ישנו חיישן המומנט שהרוכב מפעיל על הדוושות. בזמן העברת הילוכים לא חלקה תקבלו "איתות" מהמנוע שיפסיק בצורה די חדה את הסיוע עד שההילוך לא יעבור כמו שצריך. למרות שזה מציק, מדובר בפיצ'ר בטיחותי שמונע טלטול מיותר של רוכב וסיבוב עצמי של הפדלים. גם לזה צריך להתרגל. כמו בריקוד זוגי כבר אמרנו? 

הבלמים של ה Tern Vektron Q9 לא מספקים חווית עצירה מרנינה וחד משמעית, אבל יאמר לזכותם שהם עבדו בכל תנאי הדרך. ניתן לקבל מהם תגובה יותר נושכת והחלטית אם מחליפים רפידות לכאלה יותר איכותיות מתחום אופני הרים, אבל אין ממש חובה לכך. אחד היתרונות לחולי מחלת השדרוגים באופניים כאן – כל חלקי השליטה שלהם לגמרי זהים לאלה של אופני הרים ותמיד אפשר להתפנק עם איזה מערכת בלמים מהמחסן.

כך יצא שבתקופת המבחן מזג האוויר עבר הרבה תהפוכות והיו ימים סוערים עם קור, גשם ורוח. מגיני בוץ של Q9 הוכיחו את יעילותם בכל פעם מחדש.

האופניים מצוידים בשני פנסים מובנים – קדמי המורכב באמצע הכידון ואחורי, המורכב על חלק פנימי של הסבל. מיקום, איכות ונראות תאורת האופניים לא פחות ממצויינים. לא הרגשתי צורך להוסיף או לשנות שום דבר שקשור בזה. פנס קדמי בעל אלומה גדולה ועוצמה מספיק חזקה בשביל להעיר את השביל גם בסמטה הכי חשוכה.

Tern Vektron Q9 – למי הם מיועדים?

השאלה הזו העסיקה אותי רבות במהלך המבחן. והמסקנות הן לא חד משמעיות. 


קראו עוד ב-Bike Panel

חכם בחורף – כך תתלבש נכון לרכיבה ארוכה בעונה הגשומה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ניווט
Close

עגלת קניות

קטגוריות

ציוד רכיבה אפשר למצוא בהרבה חנויות, מהרבה מותגים.
אבל רק כשאתם קונים ציוד רכיבה של Bontrager,
תוכלו לנסות אותו חודש בשטח או בכביש,
ואם לא תתחברו – תוכלו להחליפו בחנות במוצר Bontrager אחר.
בלי שאלות ועם חיוך.