מכבלי שליטה הפנימיים ננסתרים בשלדה, דרך תאי איחסון מוסלקים למזון וציוד בפרופילי קורות השלדה ועד בקבוקי השתייה המסתתרים בחתימת הפרופילים מקצה לקצה – כל אלמנט באופני ה- Speed Concept החדשים משתתף בהורדת הגרר האירודינמי ובניית המהירות.
אופני הטריאתלון המהירים ביותר של TREK מאז ולעולם. פלא שכל העולם מדבר עליהם?
3 שנות פיתוח = 6 דקות על על מסלול ה IronMan ב Kona, הוואי. ה-Speed Concept החדשים מבטאים את שיאו של תהליך מחקר ופיתוח אינטנסיבי, אלפי שעות מנהרות רוח, אינספור מבחני חוזק ופרוטוקולים מפרכים של בדיקות אוירודינמיקה. הכל כדי לחתום על יצירת הטריאתלון המופלאה הזו הממקסמת את מיטב טכנולוגיות הקצה של TREK לכדי האופניים האווירודינמים המהירים ביותר עלי אדמות. 6 דקות, 360 שניות, 16 וואטים פחות. הכי פחות שאנחנו יכולים להגיע כדי שאתם תגיעו הכי מהר שאתם יכולים.
סיפור במספרים
6 דקות פחות על מסלול אליפות העולם ב-Kona
אלפי שעות הדמיית CFD רב מימדית
1 x מני (Manny) - בובה של רוכב/ת
16 וואט חיסכון אנרגטי
מהירים יותר - גם בכל זווית רוח צד
בעולם אידיאלי יש רק רוח גבית…
בעולם האמיתי תרשים זוויות הרוח משווה את הנתונים האוירודינמיים של אופני ה- Speed Concept החדשים מול הדגם הישן – כאשר ציר ה- Y מציג את רמת הגרר האירודינמי וציר ה- X מציג את זווית הרוח במעלות.
כל נקודה בתרשים מייצגת את ביצועי האופניים בזוויות רוח שונות. כפי שניתן לראות, לא משנה מה זווית ומהירות הרוח על המסלול – כבר בזווית רוח בת 7 מעלות ה-Speed Concept החדשים מהירים יותר מהדגם הישן.
פרופיל KVF הוא חתך כנף אווירודינמי בעל זנב קטוע. פרופיל זה ממקסם את יתרונות הכנף לשימוש רב מימדי – אנכי ואופקי. בשילוב אריג הקרבון OCLV 800 מדובר בפרופיל המתאים ביותר לבניית שלדות אופניים בעלות חוזק מבני גבוה, קל וקשיח המתפקד היטב ברוחות צולבות ומעניק גם נוחות גמישה במימד האנכי.
אינטגרציה מושלמת
טכנולוגית בניית הכנף האירודינמית הבלעדית של TREK
הפרטים הקטנים עושים את ההבדל – גם כשמדובר באינספור נסיונות. כך לדוגמא עוצבו להבי המזלג הקדמי מאות פעמים עד ההגעה לפרופיל ה”מהיר” ביותר עבור קליפר מעצורי הדיסק במטרה להשיג את המשקל הקל ביותר במהירות הגבוהה ביותר – ללא שימוש בחיפויים מיותרים המוסיפים משקל וחום.
יתרונות קטנים יוצרים ניצחונות גדולים
ה-Speed Concept תוכננו מלכתחילה יחד עם גוף הרוכב כגוף אחד עם האופניים. ככל שזה נשמע ברור מאליו – תופתעו לשמוע עד כמה רוב היצרנים אינם משתמשים בבובות הדמיה בכל שלב ושלב בפיתוח.
די במבט מהיר על אזורי המיטוב המרכזיים בהם קיזזנו גרר אוירודינמי משמעותי, על מנת להבין שרוב הקיזוזים המשמעותיים נעשו באזורים בהם גוף הרוכב הוא היוצר את הגרר האירודינמי את זה ניתן לעשות רק כאשר שהרוכב נמצא ע-ל האופניים ומשתתף בכל תהליך המחקר והפיתוח וזה מה שיוצר את היתרון האירודינמי הכולל של האופניים.
בובה או בן אדם - אנו מתעקשים על השתתפות רוכב במחקר והפיתוח.
על האופניים כל מרכיב דינמי קובע את התוצאה. כשהרוכב לבדו יוצר 70-80% מכלל הגרר האירודינמי של האופניים, קל להבין עד כמה הורדת הגרר ולו ב- 1% משפיע על המהירות הכוללת של האופניים. אתם יכולים להודות על כך לצוות ה R&D המטורף של TREK. הם לגמרי פריקים של הדבר. וגם למאני – בובת המעבדה שמחזיקה כבר עכשיו יותר שעות Speed Concept על האופניים המהירים בעולם.
קוקפיט - מה חדש בתא הטייס ?!
הקוקפיט הכי וורסטילי. עם מפתח אלן. מקסימום 2.
הספיד קונספט החדשים מצטיינים בהתאמה לכל גחמה, תכנון “חלון” כידון הבסיס באמצעות חיבור לאירובר בשתי זרועות נפרדות, מסיט את זרימת האוויר ממרכז גוף הרוכב בדגם הקודם אל צידי הגוף בדגם החדש ומקטין ע”י כך את הגרר האירודינמי.
הכידון ניתן לכיוונון ב-3 מימדים – גובה, מרחק וצידוד רפידות מרפקים בעזרת 2 מפתחות אלן בלבד. בעזרת מחשבון ההתאמה הווירטואלי של TREK Fit ניתן להגיע לכיוונון אופטימלי של מנח הידיים על הכידון במערכת צירי ה- X/Y, ולא פחות חשוב – מבנה הכידון החדש מאפשר פירוק, הסרה והרכבה קלים במיוחד ללא צורך בהתאמה מחדש – יתרון תיפעולי אדיר כשמכינים את האופניים לאריזה לטיסה/נסיעה ליעד התחרות הבא.
Head tube - צינור הראש
אחרי גוף הרוכב, האזורים הגדולים הבאים ביצירת גרר אירודינמי הם בין רגלי הרוכב ומאחורי האוכף. העיצוב החדש של צינור הראש ב- Speed Concept בשילוב תחתית הבקבוק האירודינמי הייעודי המותקן בין קרני האירובר, משנים את זרימת האוויר כך שהיא מפחיתה מאוד את הגרר האירודינמי הנוצר על הרגליים ותנועתן.
מזלג - אוכל את הרוח
מזלג ה- Speed Concept גם הוא עוצב מחדש בסינרגיה קפדנית מושלמת עם טכנולוגיית הגלגלים החדשים של Bontrager בתוספת כוח העצירה של בלמי הדיסק (שאינם משפיעים על הגרר האירודינמי). דומה שתוכנת ה- HEEDS מעולם לא עבדה קשה יותר על אופטימיזיציה מדוייקת כל כך כדי שתוכלו להיות הכי מהירים שאתם יכולים להיות.
תומכות השרשרת
עיצוב המשולש האחורי ב- Speed Concept החדשים מקטין את שטח הפנים של תומכות הכיסא המונמכות ותומכות השרשרת המוגבהות. עיצוב אופטימלי זה מוריד ממשקל האופניים ומקטין את הגרר האירודינמי.
עקביות מנצחת
עבודה עיקבית במהלך אלפי בדיקות מנהרת רוח היא תהליך חיוני לשיפורים קטנים וסופר משמעותיים. שימוש בטכנולוגיות תעופתיות בפרוטוקולי הבדיקות מחדד את ביצועי האופניים פעם אחר פעם אחר פעם לכדי שלמות במהירות שטרם הכרתם.
במעבדה כמו ב Iron Man - גם הרוכב חרוץ ועקבי...
הכירו את מני (Manny), בובת הרוכב המדווש הקבועה שלנו. זהה לרוכב אמיתי בגודל/גובה/משקל והרבה יותר ממושמעת ושקטה.
לאורך אלפי סימולציות מנהרת רוח, בזוויות רוח שונות ומשתנות, מני תמיד על האופניים באותן תנוחות רכיבה, ומאפשר לנו לבחון את הנתונים האירודינמיים המדוייקים ביותר במעבדה ובעולם האמיתי על מנת להגיע לתוצאות האמינות ביותר.
ובינתיים, בחוץ - במבחני העולם האמיתי...
סוף סוף, ברגע שצוות הפיתוח ב- TREK היה מרוצה מאב הטיפוס, גויסו מיטב הרוכבים והרוכבות בשלל גבהים ומשקלים במטרה לבדוק כל גודל שלדה על שלל מאפיניה ולחתום על הכך שקומפוזיציה הסופית אכן מהירה על ערבות האספלט תחת השינויים בהתחממות העולמית לא פחות מאשר במעבדה.
שהרווחים שמצאנו מתורגמים בחיים האמיתיים. התוצאות היו עד כדי כך מדהימות שתוך זמן קצר כבר נראו הסנוניות הראשונות של ה- Speed Concept על מסלולי התחרויות העולמיות…ועל הפודיומים בהתאם.
אופני הנג"ש טריאתלון המהירים ביותר שאי פעם יצרנו !
העולם לחץ, הספורטאים כבר החלו מאבדים סבלנות, אבל היה ברור שהספיד קונספט החדשים לא יהיו עוד אופני נג”ש רגילים עם מעצורי דיסק.
היעד הבלתי מעורער של הפרויקט היה להפוך את ה Speed Concept 2022 לאופניים המהירים בעולם – ועשינו את זה בגדול עם 6 דקות מהר יותר על מסלול ה IronMan ו-לא פחות מ-16 וואט של חיסכון אנרגטי.
עכשיו זה הזמן שלכם לתעל את המחוייבות האדירה שלכם לספורט ולעצמכם. להתאמן, להתחרות ולנצח בידיעה שאתם על אופני הטריאתלון המהירים ביותר שהיו אי פעם.
למד עוד על ה- Speed Concept - האופניים המהירים בעולם
גם עם תוספת מעצורי הדיסק הספיד קונספט החדשים שוקלים כמו הדגם הקודם – אבל מהירים יותר, נוחים יותר ויותר אירודינמיים.
כמה יותר מהר? 6 דקות ו- 16 וואט פחות! תראו איך.
מעולם לא היה קל יותר לפרק ולהרכיב אופני נג”ש לנסיעה בלי לפרק כידון לגורמים. גם בזה ה-ספיד קונספט הם האופניים הכי מהירים.
אינטגרציה חלקה של תאי האיכסון בשלדה היא אלמנט קריטי לביצועים מהירים – כשאתם מתדלקים בטבעיות וללא מאמץ אתם לא רק רוכבים מהר יותר – אלא גם מגיעים מוכנים ומחודדים יותר לריצה. תאי האיחסון האינטגרליים בפרופיל השלדה הופכים את הגישה לתזונה לסופר אינטואיטיבית הממקדת אתכם טוב יותר בתחרות.