טלפון: 1-599-500-689
טלפון: 1-599-500-689

לטוס בירידה ולצאת מזה בחיים: המדריך השלם ל"מידרוניסט" המתחיל

אין אף רוכב אופניים שהתנסה ברכיבה בשיפוע תלול, שיחלוק על כך שמדובר בעניין מסעיר ביותר. האדרנלין שזורם בעורקים, הרוח החזקה המצליפה בפנים, המהירות הגבוהה והתחושה הממכרת של החופש, תרמו רבות לכך שלמשל ענפי רכיבה דוגמת דאון היל, הפכו לכל כך פופולאריים. אם גם אתם רוצים להתנסות ברכיבה בשיפוע תלול אבל מרגישים שזה אולי קצת "גדול עליכם", הגעתם למקום הנכון. במאמר שלפניכם תמצאו שישה טיפים של אלופים לרכיבה במדרונות תלולים, שיהפכו את החוויה שלכם למהנה ובטיחותית במיוחד.

טיפ מס' 1 – למדו את עצמכם להירגע

אחת הטעויות הרווחות ביותר שנוהגים לבצע רוכבים מתחילים המגיעים לשיפוע תלול, נוגעת להלך הרוח הכללי שלהם בזמן הרכיבה, הנוטה להיות לחוץ ומתוח. לפיכך כאשר אתם רוכבים בירידה תלולה, הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות זה להירגע. אמנם לא תמיד מדובר בעניין של מה בכך, אבל עליכם לעשות כל מה שביכולתם כדי להרפות את האחיזה הנוקשה בכידון ולהימנע מהגעה למצב של נוקשות בשרירי הגוף, בדגש על שרירי הכתפיים והזרועות.

מעבר לכך שרכיבה נוקשה מדי תדרוש מכם להוציא יותר אנרגיה וכפועל יוצא מכך תהיה הרבה יותר מתישה והרבה פחות מהנה, חשוב להבין שכשהגוף שלכם נוקשה בזמן הרכיבה, כל בליטה קטנה בדרך תורגש ביתר שאת ובנוסף יהיה לכם הרבה יותר קשה לשלוט באופניים. אם כך קחו נשימה עמוקה, חשבו מחשבות חיוביות בלבד והרפו את פלג הגוף העליון שלכם. כך תימנעו מביצוע תנועות חדות מדי ותשפרו את יכולת הבלימה וההיגוי.

טיפ מס' 2 – אל תפסיקו לפדל

בדרך כלל המדרון יופיע לאחר עלייה מתישה שבה אימצתם את שרירי הרגליים. זוהי הסיבה בגינה מומלץ ביותר להימנע בכל מחיר מרכיבה בירידה ללא פידול. אם תרכבו מבלי לפדל לאחר שאימצתם את שרירי הרגליים שלכם במשך כמה שעות טובות בעלייה התלולה, ישנו סיכוי לא רע שתסבלו מהתכווצויות שרירים כואבות. אז למרות שלפעמים מדובר בהליכה נגד האינסטינקט הטבעי, התגברו על הפיתוי ולאורך הירידה זכרו לפדל מדי פעם, ללא קשר למהירות הרכיבה שלכם. כך בפעם הבאה שתצטרכו לפדל בעלייה שתגיע מן הסתם לאחר הירידה התלולה, שרירי הרגליים לא יכריזו חלילה על "שביתה איטלקית".

טיפ מס' 3 – שמרו מרחק מהרוכב שלפניכם

הואיל ולרוכב שבמקרה נמצא לפניכם אין אורות בלמים, טוב תעשו אם תקפידו לשמור ממנו מרחק הגון. הכלל הידוע שרלוונטי לנהיגה במכונית, תקף גם ברכיבה על אופניים בירידות תלולות. בחרו עצם בהמשך הדרך וברגע שהרוכב מלפנים חולף על פניו, ספרו בלב שתי שניות: אם חלפתם על פני העצם תוך פחות משתי שניות, אתם קרובים מדי ועליכם להאט. במקרים מסוימים יתכן שתתקלו ברוכב הססן במיוחד שרוכב בעצלתיים ומסרב לצבור מהירות. במקרים האלו המתינו למקטע בטיחותי עם שדה ראייה רחב ופשוט עקפו אותו באלגנטיות.

טיפ מס' 4 – צפו סכנות מוקדם ככול האפשר

למרות שלפעמים כל מה שמתחשק לעשות ברכיבה במדרון זה להרגיש את הרוח המצליפה בפנים ולהיכנס למעין מצב של טראנס, בפועל זה הדבר האחרון שאתם יכולים להרשות לעצמכם לעשות. לאורך המסלול עליכם לשמור על ערנות מלאה, לעמוד על המשמר ולצפות סכנות בשלב כמה שיותר מוקדם. הכוונה היא למשל לעיקולים מסוכנים, נהגים "בעייתיים", שינויים באופי הדרך וכיו"ב. כמו כן הקפידו לשמור על מגע רציף עם ידיות הבלמים, לכל צרה שלא תבוא.

טיפ מס' 5 – הקטינו את התנגדות האוויר

ככול שתצליחו "להקטין" את עצמכם בצורה מוצלחת יותר, כך תוכלו להגיע למהירויות גבוהות יותר. אם כך נסו לכופף את הגב כמה שאתם רק יכולים מבלי לאבד את היכולת להישיר מבט לפנים, הצמידו את המרפקים שלכם לגוף וקרבו את הברכיים שלכם זו לזו. השאיפה בגדול היא להביא את הגוף שלכם למצב כמה שיותר אווירודינמי במהלך הרכיבה, מבלי לאבד את השליטה באופניים ומבלי לפגוע בשדה הראייה.

טיפ מס' 6 – השתמשו בגוף שלכם כדי להאט

את ההיגיון שעומד מאחורי הטיפ הקודם (הקטנת המגע של הגוף עם האוויר במטרה להאיץ), מומלץ לנצל גם לטובת האטת מהירות הרכיבה: אם אתם רוצים להאט את מהירות הרכיבה שלכם אבל פחות מעוניינים לשחוק את הצמיגים, כל שעליכם לעשות זה ליישר את הגב, להפריד את הברכיים ולהרחיק את המרפקים מהגוף. כעת הגוף שלכם מתפקד כמעין מעצור טבעי ויעיל.

באופן כללי לרוכבים מתחילים מומלץ ביותר להתנסות בשינויים בתנוחת הרכיבה לאורך הירידה, לא רק כדי שיוכלו להבין כיצד התנוחות השונות משפיעות על המהירות אלא גם כדי שיוכלו למצוא את תנוחת הרכיבה הנוחה ביותר עבורם, שבה יוכלו להרפות את פלג הגוף העליון ולהשיג שליטה אופטימאלית על האופניים.

לקטלוג אופני ההרים של CTC לחץ כאן>>>

השאר תגובה

Mobile version: Enabled
109.199.120.75