6 טעויות של רוכבי אופניים מתחילים (ואיך להימנע מהן)

ישנם לא מעט רוכבים מתחילים שבטוחים שהם יודעים בעל פה את כל החוקים הבסיסיים של הרכיבה, אבל חוזרים, שוב ושוב, על אותן טעויות. ריכזנו שש מלכודות שמדוושים צעירים בדרך כלל נופלים בהן והוספנו טיפים חשובים שיסייעו לך להימנע לדלג מעליהן בקלילות של מקצוען.

טעות מס' 1 – האוכף נמוך מדי

סובל מכאבים בחלק הקדמי של הברך? רוב הסיכויים שזה בגלל המיקום של האוכף (מושב האופניים) שלך. גובה האוכף קריטי לרכיבה איכותית ולמניעת עומסים על הגוף, כשמיקום נמוך מדי, מוביל לכאבים בעיקר בקדמת הברך, בגב התחתון ובמפרקי הירך. לפיכך עליך בראש ובראשונה לפלס את האוכף, שכן הוא חייב להיות אופקי בשביל לתמוך בגוף שלך בזמן הרכיבה, ולאחר מכן עליך לוודא שאתה מניח את כף הרגל בצורה נכונה: על הפדל מונח השליש הקדמי של הנעל וכף הרגל במצב אופקי, כשהיא מקבילה למישור הרצפה.

כעת, שים לב לזווית שבין הירך לשוק, כאשר הפדל נמצא במיקום הנמוך ביותר: עליך ליצור זווית של 150 מעלות (או 30 מעלות, תלוי מהיכן נמדדת הזווית), כלומר שעליך להימצא במצב שבו הברך מכופפת קלות בלבד. אם הזווית גדולה מ-150 מעלות (או קטנה מ-30 מעלות), עליך פשוט להרים מעט את האוכף, עד שתתקבל הזווית הרצויה.

טעות מס' 2 – התאמה לקויה של האופניים

אם האופניים לא מתאימים למבנה הגוף שלך, לא משנה כמה תתלהב מהזוג החדש, במוקדם או במאוחר תמצא את עצמך ממציא יותר ויותר תירוצים שימנעו ממך לצאת לרכיבה. לאחר שמיקמת את האוכף במיקום הנכון, עליך לבדוק איזו זווית נוצרת בין פלג הגוף העליון לבין הידיים שלך, כאשר אתה מניח אותן על הכידון. במצב אידיאלי מדובר בזווית של 90-80 מעלות: אם הזווית גדולה מ-90 מעלות, המרחק בין האוכף לכידון גדול מדי ואתה צפוי לסבול מכאבי גב, כיוון שתצטרך להימתח במהלך הרכיבה.

כשרוכשים אופניים חדשים, אין להתייחס להתאמת המידה בבחינת "במקרה הגרוע ביותר, נחליף רכיבים ונסתדר", שכן מדובר בנושא שהינו קריטי לרכיבה נכונה. כך למשל לא משנה כמה קצר מוט הכידון שתרכיב על האופניים שלך – אם לדוגמה הגובה שלך הוא 1.6 מ' בלבד, אל לך להמשיך לרכוב על אופניים במידה LARGE, המתאימים לרוכבים שגובהם לפחות 1.8 מ'.

לקטלוג האופניים המלא של CTC >>>

טעות מס' 3 – תחזוקה לקויה

אתה לא חייב להיות מכונאי אופניים מוסמך, אבל תחזוקה שגרתית לא רק תחסוך לך לא מעט כסף בטווח הארוך, אלא תאריך במידה משמעותית את תוחלת החיים של האופניים שלך. תחזוקה בסיסית רוטינית כוללת בין היתר חליצה של מוט האוכף לצורך ניקוי המוט וניקוי ושימון פנים צינור השלדה, ניקוי ושימון ידיות השחרור המהיר (הידיות המהדקות את מוט האוכף וגלגלי האופניים למקומם), שימון צירי ידיות הבלמים עם נוזל שימון שלא פוגע בפלסטיק וגומי, ניקוי וריסוס החלקים החשופים של שרוולי המשככים בנוזל סיליקון, שטיפת ושימון של השרשרת ועוד.

לקטלוג השמנים וחומרי התחזוקה >>

טעות מס' 4 – יותר מדי, מוקדם מדי

אחד הגורמים השכיחים ביותר לפציעות בקרב רוכבים מתחילים הוא רכיבה של יותר מדי ק"מ, בשלב מוקדם מדי וללא ההכנה המתאימה. תן לגוף שלך להתרגל למאמץ תוך שאתה מגביר את עצימות הרכיבה באופן הדרגתי. במהלך הרכיבה עצמה, התייחס לשליש הראשון של הרכיבה כאל חימום, היכנס לקצב שבחרת בשליש השני ולקראת סיום, תן את כל מה שיש לך. רק אל תשכח לסיים את האימון עם תרגילי שחרור ומתיחות.

טעות מס' 5 – אין לך אפשרות להגיש עזרה ראשונה (לאופניים)

לא נוכל להדגיש זאת מספיק: הקפד לקחת אתך לכל רכיבה ערכת "עזרה ראשונה" לאופניים, הכוללת כל מה שצריך לכדי לתקן תקלות שכיחות כמו פנצ'ר בגלגל למשל. מיותר לציין שערכה שכזאת, איכותית ככול שתהיה, חסרת תועלת אם לא יודעים כיצד להשתמש בה ודי לחכימא ברמיזא.

לקטלוג המלא של כלים לאופניים >>

טעות מס' 6 – שימוש לא נכון בהילוכים

ההילוכים יכולים להיות החברים הכי טובים שלך (בעיקר בעליות המתישות), אבל אין ספק שכדי שהחברות תהיה מושלמת, כמו שאתה ודאי יודע, נחוץ קצת זמן בשביל להתרגל וללמוד את רזי הדברים. אי לכך, נמליץ לך להתאזר בסבלנות ולא לוותר, עד שתשלוט בהילוכים ביד רמה ותפיק מהם את המרב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ניווט

קטגוריות