5 טעויות שאסור לעשות אחרי רכיבה

bike-riding-1149234_1280

החל מלוותר על השחרור וכלה בלזלול מכל הבא ליד – קיבצנו את כל הטעויות הנפוצות ביותר שנוהגים לעשות מתאמנים לאחר רכיבה

אחרי שאתם מסיימים לרכוב, אין דבר יותר מפתה מלשבת במנוחה, לצלול למעמקי האינסטגרם, לבדוק מיילים, או פשוט לעשות מאות דברים אחרים שאתם מחויבים לעשות מדי יום ביומו. ייתכן שאתם לא רואים בזה שום דבר רע, הרי את הרכיבה היומית שלכם השלמתם בכבוד, וכולנו יודעים כמה קשה למצוא זמן חופשי לרכיבה. יחד עם זאת, רוב הסיכויים שאתם מפספסים מרכיב משמעותי ביותר המהווה אלמנט חיוני בכל אימון כהלכתו ובכל תהליך התאוששות לאחר פעילות מאומצת.

ליחצו כאן לקטלוג אופני הרים >>>

הפסקת הפעילות באופן פתאומי

אם אתם נוהגים לרכוב בקצב אחיד או אפילו להאיץ לקראת סיום המסלול, אך בכל מקרה מסיימים את המסלול בדלת הבית שלכם, אתם מחמיצים מרכיב חשוב מאין כמוהו באימון (ומסתכנים בגרימת נזק לדלת). חשוב ביותר בתום האימון לקרר את הגוף ולרכוב מספר דקות במהירות איטית ובקצב מתון. מדובר בצעד הכרחי, שכן הוא תורם לפינוי תוצרי לוואי מטבוליים כמו חומצה לקטית מהשרירים. מעבר לכך, הפסקת הפעילות המאומצת באופן פתאומי, מבלי להאט את הקצב באופן מתון, גורמת לשינוי מהיר בזרימת הדם ועשויה להוביל לסחרחורות וערפול הכרה, שכן הדם עלול לזרום בבת אחת לכיוון הרגליים, לאחר סיום הרכיבה.

אם אתם מעוניינים להשקיע בעצמכם באמת, רכשו רולר קצף והקפידו לעסות את השרירים הדואבים באיטיות במשך עשר דקות לכל היותר אחרי כל אימון רכיבה. אנחנו מבטיחים לכם שהתחושה הכללית שלכם תשתפר פלאים.

הרגשה נוחה מדי בבגדי האימון

הואיל ובגדי הרכיבה המודרניים נוחים להפליא, קל מאוד להגיע הביתה לאחר רכיבה, להכין במטבח איזה שייק טוב, לבדוק הודעות, להחזיר שיחות או פשוט לשבת על הרצפה וליהנות משטף האנדורפינים המענג. עד לרגע שבו תגיעו למקלחת, כבר תספיקו לבלות הרבה מעבר למומלץ בבגדי האימון שלכם. מעבר לכך שבגדים הספוגים בזיעה לא מועילים לבריאות העור, יש להבין כי ברגע שבו יש לכם הזדמנות להתקלח ולהחליף בגדים, עליכם לנצל אותה במהירות.

ליחצו כאן לקטלוג ביגוד והנעלה לרוכבים >>

לזלול מזון לא איכותי

באופן עקרוני, אם השכלתם "לתדלק" את עצמכם כמו שצריך לפני ובמהלך האימון, אין שום סיבה שתגיעו למצב שבו אתם מורעבים, לאחר סיום הרכיבה. הרעב האדיר המופיע עם סיום הרכיבה, שכיח מאוד בקרב רוכבים, המאמינים שיוכלו לשרוף כמה קילוגרמים לו יימנעו מאכילה תוך כדי רכיבה מאומצת וממושכת. מה שחשוב להבין זה שמדובר בטעות מרה, שכן בסופו של דבר הרעב יוביל לזלילה חסרת מעצורים.

אם אתם מודעים לכך שאין קשר בין מה שתאכלו לפני או במהלך הרכיבה, לבין הרעב שאחרי הרכיבה, שיגיח מעבר לפינה במלוא עוזו בכל מקרה, טוב תעשו אם תכינו לעצמכם מבעוד מועד ארוחה בריאה, הכוללת למשל חזה עוף ותפוחי אדמה אפויים בתנור. זאת כמובן בניגוד לאפשרות השנייה, שבה תזמינו פיצה משפחתית עם כל התוספות, או פשוט תזללו חבילה שלמה של גלידה, בעודכם רוכנים מעל השולחן במטבח.

הנקודה שחשוב לזכור היא שכל ניסיון לאכול פחות מהנדרש וכל ניסיון למנוע מהגוף את מה שהוא זקוק לו, במיוחד אחרי אימון מפרך, לנצח יוביל לסבל רב במקרה הטוב ולזלילה חסרת מעצורים במקרה הפחות טוב, קחו זאת לתשומת לבכם.

להזניח את הציוד

מן הסתם לאף אחד אין באמת כוח לנקות את האופניים ביסודיות לאחר רכיבה מאומצת, אבל קחו בחשבון שדי בניקיון של דקה או שתיים, כדי למנוע נזק מצטבר. העיפו מבט מהיר על האופניים שלכם לאחר הרכיבה והקפידו לנקות אותם במקרה שהם מכוסים באבק או חלילה בבוץ. זכרו: הרבה יותר קשה להסיר את הבוץ מהמסבים ומהשרשרת, לאחר שהוא מתייבש. טיפ זה רלוונטי כמובן בעיקר לאימונים המתקיימים בשטח, אבל חשוב גם עבור אלו מכם שלא מוותרים על הרכיבה, גם בימים הגשומים.

רוצים לדעת עוד על תחזוקת האופניים? ליחצו כאן

לוותר על מתיחות

כל אתלט באשר הוא צריך לשמור על התנועתיות של המפרקים והשרירים ורוכבי אופניים באופן ספציפי, נמצאים בסיכון לנוקשות וקיבעון, בשל תנוחת הרכיבה האופיינית. בדיוק כפי שמקובל לבצע תרגילי מתיחה שונים לפני תחילת הרכיבה, כך גם מומלץ שלא לדלג על תרגילי המתיחה לאחר סיום האימון. לא מדובר בפעילות של חצי שעה ואפילו לא של עשר דקות. מספיק שתבצעו במשך חמש דקות תרגילי מתיחה בצורה איכותית, בשביל למנוע נזקים מצטברים ולהפחית את הסיכוי לפציעות וכאבים בשלב מאוחר יותר.

אם אתם לא בטוחים לחלוטין בנוגע לכך שאתם מבצעים מתיחות בצורה נכונה, מומלץ שתפנו לגורם מקצועי. בדרך כלל די בייעוץ קצר מאוד בשביל למזער את הסיכוי לנזקים.

רוצים לדעת איך הספורטאים של TREK ישראל שומרים על כושר רכיבה גבוה? ליחצו כאן לכל הראיונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ניווט

קטגוריות