רוכבים מבלי להתייבש: 4 טיפים לשמירה על משק המים

שתיית מים בכמות נאותה במהלך רכיבה הכרחית לתפקוד התקין של השרירים והמוח וכן תורמת להתאוששות מהירה וטובה יותר. במאמר שלפניך תמצא ארבעה טיפים חשובים בנושא.

טיפ מס' 1 – חצי ליטר מים, לפני כל רכיבה

אמנם ברכיבה אתה מאבד הרבה יותר נוזלים בהשוואה לזמן שבו אתה יושב במשרד, אבל ניתן להתייחס לרכיבה כאל יום שלם בזעיר אנפין. כשאתה פוקח את העיניים בבוקר ומתחיל את היום, חשוב שתשתה חצי ליטר מים (לא כולל קפה או תה) וכך בדיוק מומלץ לנהוג גם לפני היציאה לרכיבה: אף פעם אל תצא לרכוב לפני ששתית חצי ליטר מים.   

טיפ מס' 2 – 90 דקות = 750 מ"ל מים

בין אם יש לך בקבוק ייעודי, מימיה צבאית או תיק גב לנשיאת מים בשווי אלפי שקלים, הקפד תמיד לקחת לדרך לכל הפחות 750 מ"ל מים. בדרך כלל 750 מ"ל מים יספיקו לך לשעה וחצי של רכיבה, אלא אם כן מדובר ברכיבה מאומצת בשיא החום של יולי. רכיבה מאומצת במיוחד או רכיבה ממושכת יותר, תצדיק נשיאת כמות גדולה יותר של מים.

טיפ מס' 3 – כמויות קטנות, לעתים קרובות

הקפד לקחת לגימה קטנה אחרי שרכבת חצי שעה ברציפות ומספר לגימות נוספות בכל פעם שאתה מכניס דבר מה לפה במהלך הדרך. אם לא שתית לפחות 500 מ"ל מים במשך שעה וחצי של רכיבה, זה אומר שלא שתית מספיק. מצד שני, מומלץ גם שלא להגזים ולשתות למשל יותר מחצי ליטר במשך חצי שעה. בגדול מומלץ לשתות לגימות קטנות, בהפרשי זמן הגיוניים.

טיפ מס' 4 – טבליות אלקטרוליטים

אמנם לא מדובר בעניין של חיים ומוות, אך טבליות אלקטרוליטים שמכילות אשלגן, נתרן, סידן ומגנזיום, יעזרו לך לשמר את הנוזלים שאתה שותה. מעבר לזה, הן לרוב גם מוסיפות טעם טוב למים ועבור רוכבים רבים, הופכות בכך את המים לאטרקטיביים יותר. לרוב המינון הוא טבליה אחת לכל חצי ליטר מים.

לקטלוג הבקבוקים וכלובי הבקבוק לאופניים >>>

כיצד פחמימות יכולות לשנות את הרכיבה שלך? לחצ/י כאן לגלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ניווט

קטגוריות