ילדים רוכבים על אופני TREK בדרך לבית ספר

איך מתאימים אופניים לילדים? המדריך השלם

החלטתם לצייד את הצאצאים באופניים חדשים ולצאת לקרוע את הגינה? מזל טוב. עכשיו רק נותר להתאים את האופניים לילד. אז איך בוחרים אופניים לילדים? עם גלגלי עזר או בלי? מה צריך להיות משקל האופניים ואיך יודעים איזה סוג מתאים לאיזה גיל? תשובות לכל השאלות במדריך שלפניכם:

מהטלוויזיה למחשב, מהמחשב לאייפד. הילדים של היום מבלים את רוב שעות היום על הישבן בבהייה במרקע כזה או אחר. בחורף אפשר לנסות ולהאשים את מזג האוויר בפיתוח התחביב הבעייתי של מירוץ מסכים. אבל עכשיו הקיץ בפתח, וזה זמן מצויין לצייד את הילדים באופניים חדשים לצאת לקרוע איתם את הגינה, ולהשאיר את המסכים כבויים מאחור (לפחות לשעות אחה”צ).

ערמת אופני TREK בפארק משחקים

אז ההחלטה על אורח חיים פעיל יותר התקבלה, ועכשיו רק צריך לרכוש אופניים מתאימים אבל איך יודעים איזה אופניים לרכוש? עם גלגלי עזר או בלי? איך מתאימים את האופניים לגובה הילד? ומה צריך להיות משקל האופניים? השוק מלא באפשרויות והמגוון יכול להיות מבלבל. יתרה מכך, רכישת זוג לא מתאים עלולה להוות בעיה בטיחותית. כדי לעשות סדר בעולם אופני הילדים הכנו עבורכם מדריך שיעזור לכם לבחור את האופניים המושלמים עבור ילדכם.

המדריך מבוסס על כמה חלוקות בסיסיות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה צעד אחרי צעד: טבלת גילאים וגובה, סוג האופניים, משקל האופניים, דגשי בטיחות ואמצעים מיוחדים.

מידות אופניים לילדים, או הכל יחסי:

גילם וגובהם של הילדים הם המשתנים החשובים ביותר בקביעת גודל האופניים שיש לרכוש עבורם. למרות הפיתוי, אין לקנות אופניים שיהיו גדולים מדי עבור ילדכם. אופניים גדולים מדי יהוו סיכון בטיחותי, והקושי לתפעל אותם צפוי לגרום לרוכב הצעיר תסכול שיקטע את קריירת הדיווש שלו עוד בטרם החלה.

אז איך יודעים להתאים את האופניים לילד? גודל אופניים לילדים נמדד באינצ’ים בהתאם לקוטר הגלגל, זאת בניגוד לאופניים למבוגרים, שם גודל האופניים נמדד לפי השלדה. קוטר הגלגלים של אופני ילדים נע בין 12 אינטש ל-20 אינטש. בטבלה המצורפת תוכלו למצוא כללי אצבע להתאמת קוטר הגלגל לגובה ילדכם, אך חשוב לזכור כי במידה והגיל והגובה אינם נמנים על אותה קטגוריה, יש להתייחס רק למשתנה הגיל. בכל מקרה מומלץ תמיד “ללכת על בטוח” ולהימנע מקניית אופניים גדולים מדי.

גודל גלגלגובה הרוכב
12″90-102 ס”מ
16″99-117 ס”מ
20″114-132 ס”מ
24″130-150 ס”מ
26″146-160 ס”מ

לצד המידה, גם משקל האופניים הוא משתנה חשוב. ככל שהאופניים קלים יותר כך גוברת היכולת של הילדים לעשות בהם שימוש עצמאי וליהנות יותר מהרכיבה. בדרך כלל אופניים קלים יותר (העשויים, לרוב, מאלומיניום) הם גם יקרים יותר. עם זאת, אנו ממליצים בחום לנסות למצוא את האיזון העדין ולרכוש את האופניים הקלים ביותר שניתן למצוא במסגרת התקציב שלכם.

אמיר פרזנטי, סמנכ”ל חברת CTC מסביר: “כאשר בוחרים אופניים לילד חשוב לשים לב למשתנים הבאים: ודאו שהילד יושב בנוחות על האופניים ושהוא מסוגל להגיע עם כפות רגליו לקרקע, שימו לב שהילד מצליח להגיע אל הכידון בנוחות, ואינו צריך להימתח יתר על המידה. בידקו שילדכם מגיע אל ידיות המעצור. במידה ומדובר באופני הילוכים, שימו לב שהילד מסוגל להעביר את הילוכים בידיו והכלל האחרון, והחשוב ביותר – ודאו שהילד אוהב את האופניים”.

ילד רוכב על אופני Kickster

אופני דחיפה, BMX או אופני הרים?

אחרי שהתאמנו את גודל האופניים המושלם לילד, הגיע הזמן לבחור את סוג האופניים המתאים. בגדול, ישנם שני סוגים עיקריים של אופני ילדים – אופני BMX ואופני הרים. הבחירה בין שני הסוגים קשורה לגיל הילדים ולאופי השימוש הצפוי באופניים.

אופניים לילדים בגילאי שנתיים עד ארבע: עבור ילדים בקבוצת גילאים זו ניתן לרכוש אופני דחיפה (Push bikes) ללא דוושות, או אופני BMX. אופני BMX נחשבים לאופניים בסיסיים המתאימים לשימוש “שגרתי” כגון רכיבה מהבית לבית-הספר ולמתנ”ס ורכיבה בפארק השכונתי. אופני ה-BMX ידועים כאופניים יציבים בעלי גלגלים עבים ומעצור רגלי וכאופניים המתאימים, מבחינת השלדה, הן לבנים והן לבנות. מחירם הנוח, אשר לא עובר בדרך כלל את אלף השקלים, מהווה יתרון משמעותי נוסף על-פני האופציות האחרות.

בחירת אופניי ילדים

אופניים לילדים בגילאי ארבע עד שמונה: עידו שביט, הבעלים של חברת Go Ride המתמחה בטיולי אופניים והדרכות רכיבה, ממליץ: “יש לנסות להתאים לילד אופני הרים, מאחר והם מהווים את השלב הבא בהתפתחות וילוו את הרוכב הצעיר זמן רב”. שביט שב ומדגיש את החשיבות שיש ברכישת אופניים במידה המתאימה בדיוק לילדכם: “כמו שלא הייתם קונים לילד נעליים גדולות בכמה מידות כדי שישמשו לזמן רב, כך אסור להתגמש ולקנות אופניים במידה לא נכונה”. שביט מציע גם לרכוש אופניים בצבע ניטרלי “ולא בצבע המשוייך למין מסוים, כך ניתן יהיה להעביר את האופניים לאחים הקטנים”. עבור ילדים בני שש עד שמונה מומלץ, בהתאם לרמה ולאופי של הרכיבה, לרכוש אופני BMX או אופני הרים.

אופניים לילדים מגילאי שמונה ומעלה: החל מגיל שמונה המעבר לאופני הרים מתבקש – בעיקר עבור הורים שאוהבים לרכב ורוצים לפתח את האהבה לתחום אצל הילדים. אופניים מסוג זה עולים מעט יותר מאופני BMX אך המחיר כולל איכויות ייחודיות כמו מתן מענה לנסיעה בדרכים לא סלולות ולרכיבה מאתגרת בעיר (ירידה ועלייה מהמדרכה, לדוגמא).

ילדים עם קסדות Bontrager

הבטיחות מעל לכל

שביט מסביר, כי לפני שרצים לצייד את הילד בשלל אקססוריז נוצצים לרכיבה, חשוב לשים לב כי כיסיתם את הרשימה הבסיסית של: קסדה איכותית, פנס ונצנץ (לרכיבת ערב). מעבר לציוד ההכרחי גם לבחירת האופניים עצמה יש חשיבות. בדומה לנקודות הקודמות, גם בסוגיה זו הדגש קשור בכמות השימוש למול ההשקעה; ככל שצפוי שהילדים יעשו יותר שימוש באופניים כך אנו ממליצים לשים דגש רב יותר על הבטיחות.

בלמים: עבור ילדים לא מיומנים רצוי לקנות אופניים עם בלמי רגל הנוחים יותר לתפעול.

צמיגים: יש להקפיד שהם יהיו מהסוג הרחב המאפשר נסיעה יציבה ומונע החלקה בחורף.

בולמי זעזועים: מומלץ לרכוש אופניים עם בולם זעזועים קדמי בלבד.

בנוסף: אל תשכחו לבדוק שפעמון האופניים תקין ומחזירי אור.

“אם אתם רואים שהילד נדבק בחיידק” מוסיף שביט “אני ממליץ לחזור ולבקר בחנות ולרכוש: כפפות, ביגוד רכיבה נוח ומנדף זיעה ותיק רכיבה קטן”.

לאחר שבחרתם את הסוג, הגודל והמשקל של האופניים ולאחר שהבטחתם שהאופניים החדשים מצוידים בכל אמצעי הבטיחות הגיע הזמן לעסוק מעט באמצעים המיוחדים. גלגלי עזר מהווים כלי נהדר ללמידה ראשונית של רכיבה לילדים החל מגילאי 3. לפעוטות בגיל זה גלגלי עזר יעניקו את חווית הרכיבה השלמה ויעזרו להם לפתח תחושת ביטחון טבעית. בסביבות גיל 6 אפשר להתחיל לעבוד עם הילדים על מעבר לאופניים ללא גלגלי עזר. בעת הרכישה יש לשים לב כי חלק מהאופניים מגיעים עם גלגלי עזר מובנים וחלק מגיעים ללא. אופניים שמתחברים לאופניים של מבוגרים מהווים אמצעי נהדר ללימוד ראשוני של רכיבה ולהענקת תחושת ביטחון לילד. אופניים אלה מיועדים בעיקר עבור רוכבים היוצאים לטיולים בשטח ומחפשים חוויה עבור כל המשפחה.

לסיכום שביט ושב ומדגיש כי: “הדבר החשוב ביותר הוא התאמה נכונה של האופניים לילד, לצורך כך אני ממליץ לרכוש אופניים בחנות מקצועית ולא בחנות צעצועים. חשוב להתייעץ במוכר. מוכר מנוסה יידע להתאים את האופניים לילד, לכוון את מרחק הכידון, גובה המושב ומרחק ידיות המעצור וההילוכים. מניסיון, חשוב להשקיע באופניים איכותיים כך שהילד יהנה מהרכיבה ולא תהיה לו חוויה לא נעימה שתרחיק אותו מהספורט הבריא והמהנה הזה”.

5 פריטי ציוד חובה לרכיבת שטח
כל מה שצריך לדעת לפני שרוכשים קסדה לאופניים

הערות (172)

  1. הדס

    הי. כתבה מעניינת. רציתי בבקשה לשאול, בני כעת בן 7 (גובה מטר עשרים ומשהו) רוכב בעיר, לא הרבה, כבר בלי גלגלי עזר, על מידה 14 עד כה. אקנה לו עכשיו גודל 20, השאלה האם לקנות אופני BMX רגילות או אופני הילוכים שאני מבינה שאלה נקראות גם אופני הרים. האם יש צורך או יתרון בשלב זה באופני הילוכים ומהו. תודה מראש.

    • אורן

      תודה, יש 2 יתרונות באופניים עם הילוכים, היתרון הראשון הוא שיהיה לילד יותר קל לשלוט במהירות/קושי ברכיבה. מצד אחד יוכל לרכוב מהר יותר במישורים וירידות ומהצד השני בעליות יוכל להעביר להילוך קל יותר ולצלוח את העלייה בקלות.
      היתרון השני הוא שאופניים עם הילוכים מגיעים עם מעצורי יד בלבד ומלמדות את הילד לעצור באותה צורה שבה המעצורים יהיו בהמשך באופניים9 גדולים יותר.
      היתרון של אופני BMX הוא הפשוטות, יש פחות מערכות וזה אומר פחות אפשרות לתקלות.

  2. דניאל

    שלום, לילדה בת שנתיים ו9 חודשים שרוכבת טוב על אופני איזון (מרימה את 2 הרגליים). איזה סוג אופניים היית ממליץ ללימוד ללא גלגלי עזר: אופניים קלים מאלומיניום או “רגילים” שיותר כבדים?

    • אורן

      שלום,
      ככל שהאופניים קלים יותר, כך לילדה יהיה קל יותר. זאת בנוסף לעובדה, שלרוב אופני אלומניום יגיעו עם חלקים איכותיים יותר (צירים טובים יותר, גאומטריה נכונה יותר).
      באופני מבוגרים מחפשים להוריד לפעמים גרמים כדי לשפר ביצועים וזה כשהרוכב שוקל 70 קילו. המשמעות של ההפרש במשקל האופנים לילדה בת 3 הוא פי כמה בהשוואה למשקל שלה.

  3. עדי

    היי. בן הארבע שלי 98 סמ. רוכב ללא גלגלי עזר. קנינו לו אופניים 14 אינץ’ אבל הוא עדיין לא ממש מגיע לרצפה כמו שצריך… יש אופניים שמתאימות לילדים נמוכים?… רוכב מעולה בלי גלגלי עזר. תודה.

    • אורן

      יש אופניים עם גלגל 12″ שמתאים עד גובה של 102 ס”מ
      בנוסף, לא כל החברות מייצרות את גודל השלדה באופני ילדים באותו גודל, כבר נתקלתי באופניים עם גלגלי 12 שהשלדה שלהם הייתה בגובה של אופנים עם גלגלי 20
      כדאי להגיע עם הילד לאחת החנויות ולבדוק התאמה שלו על האופניים

    • אבי

      תודה על הנכתב.
      אין מידה 22 באפניים ?

      • אורן

        לא, לא קיימת מידה 22 באופני ילדים, בכלל, לא רק בחברות שאנחנו מייבאים

  4. מיכאל

    היי,

    האם יש אופניי small טובות עם בלמי דיסק במחיר של 1400 בערך ותוכל לשלוח לי קישור?
    ואיזה חברות אופניים הן טובות אבל זולות?

    • אורן

      היי מיכאל, לצערי כרגע אין לנו כרגע במלאי אופניים שעולים על הדרישות שלך.

  5. יהונתן

    הילד שלי בן 12 והגובה שלו 155 והוא רוצה אופני הרים עם דיסק לא מאוד יקרים אבל טובים. מה המידה שמתאימה לו לאופניים?
    והאם יש לך קישור לדגם טוב?

  6. שמעון

    היי, היכן החנות שלכם נמצאת? אתם נשמעים מנוסים ומקצועיים בכל הנוגע להתאמת אופניים לילדים

  7. תמי

    שלום, מה האופניים המתאימים לילדה בת 3 בגובה מטר? האם אפשר לקנות בלי לבדוק שהגובה מתאים בחנות?

    • אורן

      היי, החל מגובה 99 ס”מ מתחיל גודל גלגל 16 אינצ’ אבל מומלץ מאד לבדוק בחנות שהילדה מסתדרת עם האופניים ושהיא שולטת בהם טוב.

  8. יהונתן

    שלום,
    אני 167 ורציתי לדעת עם אופנים בגודל 27.5 יתאימו לי

    • אורן

      היי יהונתן, ברגע שעוברים לגודל גלגל של 26 ומעלה, מתחילים לדבר על גודל שלדה ולא על גודל הגלגל.
      גודל השלדה שאתה צריך זה מדיום (MD) וזה נכון לגבי אופניים עם גלגלי 26, 27.5 או 29

  9. אתי

    הבת שלי גובה 120 בת 8 ואני רוצה לקנות לה אופני הרים,רוכבת המון בלי גלגלי עזר כמובן. מה קוטר הגלגל שמתאים לה?

    • אורן

      היי, האופנים שמתאימים לה הם בעלי גלגלי 20 אינצ’. מתאימים עד גובה 135 בערך

  10. תומר

    שלום רב,
    כתבה מעניינת מאוד,
    אשמח לדעת איך מבדילים בין אופניים 27.5 לבין אופניים 26,
    וגם הבנתי שיש מידות בכל סוג לדוגמה xs,s,m ועוד…
    אשמח לדעת על הנושא של להבדיל אם לא רשום על השילדה.

    • אורן

      היי תומר,
      ההבדל בין אופני 26 ל-27.5 הוא פשוט גודל הגלגל, לפי המידה הרשומה על הגלגל.
      בנוסף לאופניים יש מידה שהיא בעצם מידת השלדה, כך שיהיה ניתן להתאים אופניים לגובה הרוכב. לרוב המידה נמדדת ממרכז ציר הפדלים ועד לקצה צינור הכסא בשלדה, בדרך כלל נמדדת באינצ’ים.

  11. גלעד

    האם יש פתרון לילד שמעוניין לעבור לאופני הרים, אבל גודל גלגל 20 אינצ’ גדול עבורו?

    • אורן

      אנחנו לא מכירים פתרון של אופניים קטנים מ-20 אינצ’ שמגיעים עם בולם ומערכת הילוכים.
      הכי קרוב לאופני הרים זה ה-precaliber 16 שבזכות הצמיג הרחב יחסית (2.25) אפשר לרכוב איתם בשטח

  12. קירה

    שלום לכם, הבן שלי בן 4, 104 ס”מ.
    הןא רוכב כבר הרבה זמן ללא גלגלי עזר (לפחות חצי שנה), ונוסע מדהים על אופניים לכל מקום.
    יש לו אופניים של 14 אינץ’, גם bmx וגם אופניים ממותגים, שקיבלנו כירושה.
    שניהם שוקלים סביב ה 10 קילו, ונראה שכבד לו בעיקר במהירויות נמוכות ובהתחלות (אם כי הוא רוכב לכל מקום כאמור).
    האם שווה לשדרג אותו לגודל 16 או 20? האם האופניים של evok או treck קלים יותר מ 10 קילו בגדלים הללו?
    האם שווה לחכות קצת שיגבה עוד ואז לשדרג?

    • אורן

      היי, לפי הגובה של הבן שלך, הוא כבר יכול לעבור לגודל גלגל “16, גם אופני TREK בגודל הזה וגם אופני EVOKE שוקלים סביבות 8 וחצי קילו.
      מבחינת התאמה לגובה אופני “16 יתאימו לו עד גובה 120 בערך ואז יהיה אפשר לעבור לגודל הבא שהוא “20.

    • שירלי

      מחפשת אופניים רגילים לילד נמוך קומה בן 10 , 78 סמ.

      • אורן

        היי, האופניים הכי קטנים שלנו מתאימים מגובה 90 ס”מ – גלגל 12 אינצ.
        אפשר להגיע לאחת החנויות ולנסות אם ניתן להתאים את האופניים כך שיהיה לו נוח לרכוב עליהם.

  13. אודי

    אני מעוניין לקנות לבת שלי בת 10 גובה 145 אופני הרים.
    ה-24 נראה כבר קטן עליה ו-26 נראה טיפה גדול.
    מה מומלץ לקנות לה?

    • אורן

      היי אודי. האם ניסית 26 בגודל שלדה XS?
      מידות השלדה והגאומטריה משתנות בין חברה לחברה. יש חברות בהם האופניים במידה XS יהיו קצרים ונמוכים יותר ולכן נוחים יותר למי שנמצא בין הגדלים.
      לפי הגדרות היצרן ב-TREK, אופניים מסדרת MARLIN במידה XS מתאימים לרוכב/ת בגובה 137-155 ס”מ.

  14. ללי

    היי ,
    איזה סוג אופניים ( לא גודל) מתאים לילד בן 12.5 שרוכב מעט מאוד , המבחר בחניות מבלבל מאוד
    אין לו רכיבת שטח רק בעיר ,והאם יש לך המלצה על
    תודה רבה

    • אורן

      היי ללי,
      למרות שהוא רוכב רק בעיר, אני אמליץ על אופני שטח, הצמיגים באופני עיר או כביש הם צרים יותר ולרוב חלקים. בניגוד להם הצמיגים באופני שטח רחבים יותר ככה שגם אם הילד ירצה לרכוב בדרכי עפר, לא תהיה לו בעיה. בנוסף הצמיג הרחב יותר יתן לו יותר יציבות.
      מומלץ לרכוש אופנים שמגיעים מיבואן טוב שידע לתת שירות, שלדת האופניים מומלץ שתהיה מאלומיניום ושמערכות ההילוכים יהיו ממותג מוכר ואמין.
      מבחינת משככי זעזועים (בולמים) אין צורך במשכך אחורי לסוג הרכיבה שלו ואפשר להסתפק רק במשכך קדמי.
      דגם מומלץ: https://www.ctc.co.il/product/evoke-x-40-26-2019/

  15. מאיה

    שלום,
    אנחנו רוצים לקנות אופניים עם גלגלי עזר לבננו. יהיה בן 4 בעוד חודש וגובהו 95 ס”מ. מעולם לא רכב על אופני דחיפה/איזון.
    אני רוצה לציין שהוא בעל גמישות יתר ולכן שרירי הרגליים אינן חזקים (ולפיכך אנחנו מאד רוצין שיתחיל להתנסות ברכיבה).
    לפי הטבלה – הוא זקוק למידה 12. היינו בחנות והמוכר המליץ דווקא על מידה 14. אנחנו מתלבטים כי פוחדים שמידה 14 תהיה כבדה מדי (גם ככה האופניים די כבדים).
    מה דעתך? מאד חשוב לנו שתהיה לו חווית רכיבה טובה להתחיל ממנה.
    תודה!

    • Adi

      מאיה שלום,

      תודה על פנייתך לחברת TREK-ישראל,

      על פניו, על פי גובה הילד המידה המומלצת עבורו באופני TREK או Evoke היא אכן מידה 12 המבטאת את קוטר הגלגל באופניים – המתאימים לילד בטווח הגבהים מ 90 מ”מ עד 102 ס”מ.
      מאחר ובינכם ממש במרכז הסקאלה אני סבור כי זוהי המידה המתאימה עבורו ביותר, במיוחד לאור הצורך לחזק את רגליו, קל וחומר בדחיפה גם כאופני דחיפה (כשמסירים את הדוושות מהאופניים הרגילים).

      בנוגע למידה 14 – מאחר ואין אצלנו אופניים במידה זו אין באפשרותי להתייחס להמלצת החנות.

      בברכה,

      עדי פרומקין
      TREK-ישראל

  16. איילה

    היי, אופניים לילדה בת 11, גובה 142
    ולילדה בת 8 גובה 131
    ללא ניסיון ברכיבה בכלל…
    מה מומלץ? איך מתחילים?

    • Adi

      איילה שלום,

      תודה על פנייתך לחברת TREK-ישראל,

      על פניו, על פי גובה הרוכבות לעתיד המידה המומלצת עבורו באופני TREK היא מידה 24 המבטאת את קוטר הגלגל באופניים – המתאימים בטווח הגבהים מ 130 מ”מ עד 150 ס”מ.
      בנוגע להתחלת רכיבה – אם הבנות לא רכבו קודם על אופניים יש לתרגלן קודם ברכיבה בדחיפה ללא דוושות על מנת להרגילן לתנועה תוך שיווי משקל ולאחר מיכן להרכיב את הדוושות ולהחליף את הדחיפה בסיבובי הרגליים בתנועת הדיווש – תוך התאמה ראשונית נכונה של גובה האוכף ומרחק האוכף מהכידון עבור כל אחת מהן בשל הבדלי הגבהים.

      עקרונית אנו ממליצים לפנות למדריך/ת רכיבה בעלי נסיון בהדרכת ילדים.
      ניסיוננו מלמד כי מספיקים 3-4 שיעורי רכיבה ללמוד רכיבה נכונה ולרכוש מיומנות גבוהה.

      בברכה,

      עדי פרומקין
      TREK-ישראל

  17. לב סנדלר

    היי
    בני בעוד שבועיים בן 5, גובה 113 ס”מ. יודע לרכב בלי גלגלי עזר, כרגע באופני 16 אינצ’.
    האם אפשר לנסות להתאים לו אופני הרים?

    • oren

      היי, לפי ההגדרות של טרק אופני Trek Precaliber 20 מתאימים החל מגובה 114 ס”מ.
      מוזמן להגיע לסניף הקרוב אליך עם הילד, לוודא שהוא שולט היטב באופניים ולצאת עם אופניים שיאפשרו לו לרכוב גם בשטח.

  18. מני

    מחפשת ביד 2 אופני הילוכים לבן 10,
    כתוב שם אופני עיר, הגודל נראה לי מתאים מאוד
    אך בתמונה נראה הכידון רחוק מהמושב, האם זה יכול להתאים
    ומהם אופני עיר??

    • CTC

      הי מני,
      ילד בן 10, בהתאם לגובה שלו, יצטרך אופנים עם גלגלי “24 או גלגלי “26/27.5 עם שלדה במידה קטנה “13/14.
      אופני עיר הם אופניים המיועדים לרכיבה עירונית וכוללים ישיבה זקופה יותר מאופני הרים, צמייגם צרים יותר ובמקרים רבים אינם מצוידים בבולם זעזועים קדמי.

  19. אסתר בן חור

    היי..
    אנחנו רוצים לרכוש 2 זוגות אופניים לשתי נכדינו בני בת-4.3 גובה-105 ו-בן 5.6- גובה 110.
    ראוי לציין שאין להם כלל נסיון קודם ברכיבה.
    איזה דגם?וגדלים מומלצים להם?
    האם יש עדיפות לחברה מסויימת?
    אודה לתגובתכם
    אסתר

    • CTC

      אסתר שלום,
      אנו ממליצים לנסות את אופני ה-“12 וה-“16 של TREK ו/או את ה-:16 של EVOKE.
      הם קלים יחסית וניתנים להתאמה לילדים בקלות רבה.
      אופנים אלו כוללים גללגי עזר כך שלילד רוכב מתחיל לא תהיה בעיה להתחיל לרכוב עליהם.
      בהצלחה!

  20. לירן

    אהלן,
    בת 3 גבוהה (95 סמ+-). ללא ניסיון רכיבה קודם. ראינו אופניים 14׳׳ והיה נראה שהן קטנות לה. יש לכם גם 16? או שכדאי ללכת על ה14 בכל זאת?
    תודה

    • CTC

      הי ליר,
      זו שאלה טובה! התשובה תהיה בהתאם למימדים של הילדה.
      אם היא גדולה וה-“14 נראים קטנים, עברו למידה “16.
      נשמח להתיע לכם דגמים מתוצרת TREK ו-EVOKE.
      בהצלחה!

  21. אלה

    הבת שלי בת 4, רוצה לקנות לה כהפתעה ליום הולדת. הגובה שלה 102 ס״מ. האם אפשר לקנות לה מבלי שתצטרך ״למדוד״ אותם בחנות? איזה אופניים אתם ממליצים? עם גלגלי עזר?

    • CTC

      הי אלה,
      תודה על התגובה!
      כלל האצבע אומר שהילדה תצטרך אופניים במידה “16, עם גלגלי עזר.
      נשמח להציע לך דגמים מתוצרת TREK או EVOKE.
      בהצלחה ומזל טוב.

  22. רחלי

    הבן שלי בן 7, וגובהו 1.24.
    עדיין לא למד לרכב על אופניים עם גלגלי עזר.
    (בקטנותו רכב על תלת אופן).
    מה מומלץ עבורו? והאם יש רשת מומלצת או חברה טובה ואיכותית? (לא מכירה…)
    תודה!!!

    • CTC

      הי רחלי,
      הבן שלך בוגר דיו כדי לרכוב על אופניים ללא גלגלי עזר.
      הוא נמצא כעת בטווח הגילאים 6-8 המתאים לאופני “20 ובהמשך יצטרך אופנים במידה “24.
      בחנויות הרשת TREK ישראל תוכלי למצוא מגוון אופניים במידות אלו המיועדות לילדים.
      בהצלחה!

  23. קרן

    שלום!
    בן 3- מה מומלץ יותר להתחלה- אופני איזון או אופניים עם גלגלי עזר? (ממה יהיה הכי נוח בעתיד לעבור לאופניים רגילים..? )
    עד עכשיו ללא ניסיון רכיבה.

    • CTC

      הי קרן,
      או מאמינים שילד בגיל 3 מסוגל כבר לרכוב על אופנים רגילים.
      היינו מתחילים באופני “12 עם גלגלי עזר ולאחר מכן מתקדמים הלאה.
      בהצלחה!

  24. גילי Marom

    הי. תודה על הכתבה העניינית.
    בתי בת 9 רוכבת לא מיומנת וגובהה כמעט 1.40. ברצוננו לקנות לה אופניים ואני מבינה שהנכונות לה הן 24 אינץ אך השיטה קשה שלה. כמובן שעם אימון יהיה בסדר אך היא מבקשת אופניים כדי להנות עם החברות ליום ספציפי עוד כשבוע (מניחה שאתה מבין באיזה יום מדובר, יום האופניים לילדים).
    מאחר שאין הרבה זמן להתאמן, שאלתי היא כמה נורא אם נקנה לה את ה20 אינץ בbmx . בכוונה להנות מהן ספציפית ביום הזה עם כוונה שיעברו לאחיה בן ב7 (שכגרע על 18) ולאחר מכן נקנה לה את ה24 אינץ.
    מחדדת את השאלה…האם ה20 אינץ בהנחה שמגביהים לה כידון ומושב יהיו ממש לא נכונים לתקופה קצרה אן שאפשרי מכיון שאינה מיומנת???
    תודה מראש.

    • Adi Frumkin

      היי נילי,
      תודה על הפניה לטרק ישראל.

      השאלה והשיקולים העומדים מאחוריה הגיוניים ומובנים לחלוטין.

      השאלה היא בטיחותית גרידא:
      אם מידה 20 תתאים לה כך שהיא לא תשב עליהם “צפוף” מידי אופן שפעריע לה בהיגוי ובבלימת האופניים הרי שאין כל בעיה שהיא תרכוב על אופני 20 אינצ’.

      על מנת לענות על שאלת ההתאמה מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע מנוסה שיתרשם איך היא יושבת על האופניים ויחווה את דעתו.
      את מוזמנת להגיע לסניף טרק-ישראל הקרוב אליך ולקבל את השירות בחנות.: https://www.ctc.co.il/trek-israel-stores/

      נשמח לעמוד לרשותכן
      בהצלחהה וחג שמח.

  25. איציק

    הילד שלי בן 5, גובה בסביבות 106 ס”מ.
    רכב עד כה כשנה על אופני איזון ועשיתי ניסיון עם אופניים של חבר (כנראה 14″) והוא הצליח לרכב ללא גלגלי עזר (פרט להתחלת הנסיעה).

    מתלבט אם לקנות לו 14″, או לקנות 16″ שזה מה שממליצים לפי הגובה והגיל שלו.
    מצד שני ניסיתי בחנות והוא מגיע רק עם קצות האצבעות לרצפה ב16″ ונראה לי שזה מאלץ לנסוע עם גלגלי עזר תקופה מסויימת, מה שרציתי למנוע.
    האם לקנות 16″ כי הגדילה בגיל הזה מהירה ומהר מאוד אצטרף להחליף? או לנצל את המצב שהוא כבר מוכן ולקנות 14″?

    תודה.

    • CTC

      איציק שלום,
      נשמע כי הפתרון הנכון יותר יהיה “16, כיוון שאופני “14 עשויים לשמש אותו לזמן קצר מדי.
      שווה לבדוק’ מספר דגמים- לא כולם מבוססים על מסגרת זהה ובחלק מהדגמים ייתכן ויהיה לו “מרווח גובה” נוסף.
      בהצלחה!

  26. דוד

    המידה הזה יותר מי26 או פחות

  27. דוד

    שלום רציתי לשאול לגובה 162 איזה מידה אני צריך (גיל 18+)

    • CTC

      דוד שלום,
      המידה המתאימה בד”כ לרוכבים בגובה 162 ס”מ היא SMALL, שעשויה להופיע גם כ: “15, “15.5, “16.

  28. כרמל רם

    שלום, קניתי אופני BMX לילדי בן ה-4, גובהו 1.05מ’, לכן קניתי גלגלים14 אינץ’.
    האופניים מאוד כבדות. האם יש משקל אופניים רצוי? איך אני מוודא שאני לא “דופק” לו את הברכיים?

    • CTC

      הי כרמל,
      רוב הסיכויים שרכשת אופניים במידה המתאימה. אם הילד גדול יחסית לגילו, יתכן והיה ניתן לעלות למידה 16.
      דגמי ה-“14 הנמכרים בשוק הם בסיסיים ולכן מרגישים כבדים. ניתן למצוא אופניים קלים יותר עם שלדות אלומיניום מתוצרת TREK או EVOKE, במידה “16.

  29. Esti

    היי
    איזה אופניים מומלץ לקנות לילדה בת 3 שאיןצלה נסיון ברכיבה

    • CTC

      הי אסתי,
      לילדה ללא ניסיון ניתן לבחור בין אופני דחיפה / איזון (כגון ה-TREK KICKSTER) או אופני “12 עם גלגלי עזר (כגון TREK PRECALIBER 12)

  30. טלי

    היי,
    עבור ילד בן 3 בגובה 104 ס”מ, אשר שולט היטב באופני דחיפה, איזו מידת אופניים כדאי לרכוש לו?

    • CTC

      הי טלי,
      מומלץ להתחיל עם אופני “12 (גון TREK PRECALIBER 12) עם גלגלי עזר ולאחר זמן קצר להוריד אותם.

  31. רנה

    איזה אופניים מתאימים לבן שנתיים ושבעה חדשים

    • CTC

      הי רנה,
      המידה המתאימה, קרוב לודאי, היא “12. אם זה הזוג הראשון, ייתכן ואופני דחיפה / איזון יהיו םתרון טוב גם כן

  32. nadav

    שלום רב
    יש לבני אופניים 14”
    אני מעוניין לקנות לו רגלית.
    ראיתי שמוכרים בגדלי 12”, 14”, 16” וכו
    האם לאופני 14” הרגלית המתאימה היא גם כן 14”?

    • CTC

      הי נדב, התשובה היא חיובית

  33. נהרה

    שלום, איזו שילדה אני צריכה אם אני בגובה מטר שישים ואחת?

    • CTC

      הי נהרה,
      השאלה אמנם לא קשורה לאופני ילדים, אבל רוכבת בגובה שלך תרכוב בדרך כלל על אופניים במידה SMALL, “15.5.

  34. שמואל

    הקישור מפנה לאופניים לילדים עד גיל 12… מה קורה אח”כ? – גיל 13 (במקרה שלנו..), 14, 15 וכו’..?

    אין מידע אצלכם, גם לא בטבלה

    תודה

    • CTC

      הי שמואל,
      המאמר מתייחס לילדים, החל מגיל 13 מדובר בנערים…
      לנערים אנו מוכרים אופניים מבוגר, עם שלדה המתאימה לגובה הרוכב.
      כל אחד מדגמי המבוגרים קיים במגוון מידות, כדי שיוכל להתאים לטווח גבהים רב.

  35. כהן גלית

    שלום רב,
    ביתי בת שנתיים, גובהה 88 ס”מ. האם לקנות אופניים במידה 12 אינטש או 14 אינטש. מה גם שהחורף מתקרב וסביר שלא יהיה שימוש רב באופניים בתקופה הקרובה. במידה ואקנה אופניים במידה 12 אינטש, עד איזה גיל הן תהיינה רלוונטיות?
    בברכת שנה טובה,
    גלית

    • CTC

      הי גלית,
      לילדים בני שנתיים קשה “לדחוף” פדלים, לכן אם ההחלטה היא בכל זאת לבחור באופציה של אופני “12 או “14, הרי שיש לבחור ב-“12, כיוון שאת ה-14 היא לא תוכל להניע.
      בכל מקרה, ההמלצה היא להתחיל עם אופני איזון / דחיפה על מנת להקל על הילדים.

  36. לירון

    שלום,
    לילדה פיזית ואקטיבית בת 2- מומלץ להתחיל מאופני דחיפה או מאופני BMX? מתלבטת
    תודה מראש,

    • CTC

      הי לירון,
      השאלה היא האם הילדה מסוגלת “לדחוף” אופניים בעזרת הדוושות?
      אם לא, אופני דחיפה הם הפתרון הטוב ביותר.

  37. אירית

    שלום !
    אשמח לדעת אילו אופניים יתאימו לילד בן חמש בגובה 90 ס”מ שלא רכב על אופניים מעולם.
    תודה והמשך יום קסום :)

    • CTC

      הי אירית,
      עושה רושם שאופני “16 יתאימו, אבל אין כמו מבחן המציאות- מומלץ להגיע עם הילד לחנות, להושיב אותו על האופניים ולהיוועץ עם צוות החנות.

  38. אילנה

    היי רציתי לשאול האם יש אופניים של אנה ואלזה שהם גם טובות כי ראיתי רק בחנויות צעצועים ולא בחנות מקצועית הילדה שלי בת 3 איזה גודל של אופניים היא צריכה?

    • CTC

      הי אילנה,
      כפי שציינת, אופניים של אנה ואלזה קיימים רק בחנויות צעצועים…
      לילדה בת 3, המידה הנכונה היא “12.

  39. עמית

    שלום, בני בן הארבע שולט באופני דחיפה באופן די מרשים, (קופץ מדרכות) אך בגלל גובהו הוא זקוק לאופניים במידה 12. איפה אפשר למצוא אופניים קלות במידה זו ועדיף עם פריילוף?אין צורך בגלגלי עזר.

    • CTC

      הי עמית,
      סביר להניח שהילד יסתדר עם אופניים גדולים יותר מ-“12, אלא אם כן נמוך באופן יחסי.
      אין האבה אופציות למידה הזו, לנו יש את ה-JET 12, שאינם קלים באופן חריג או איכותיים.
      האופניים כוללים מעצור רגל

  40. כפיר

    האם יש מקום שאתה ממליץ עליו לקניית אפניים בראשון לציון?

    • CTC

      הי כפיר,
      יש לא מעט חנויות אופניים בראשון לציון.
      אנו ממליצים על החנויות “סיטי בייק” ו”אופני שמשון”.

  41. כפיר

    שלום לך ,
    כתבה עניינית ולשובה
    לילדה בת ה 5 יש אפניים כבר לא מותאמים לגילה בגודלם . היא מעוניינת לרכוב אך צריך לרכוש גודל מתאים ..מהו?
    בת 5 . גובה סביבות 110 משקל מניח 14 (גבוהה ורזה)

    • CTC

      הי כפיר,
      אם הילדה גבוהה, סיכוי גבוה שיתאימו לה אופניים במידה “20.
      עם זאת, מומלץ לגשת איתה לחנות האופניים הקרובה ולבצע מדידה על אופניים.
      בהצלחה!

  42. דוד

    תודה רבה

  43. דוד

    שלום , הבן שלי בן 9 , גובה 1.44 . איזה אופניים מתאימות לגיל ולגובה הזה ? איך אני בודק שהגובה מתאים ? האם הברכיים ברכיבה צריכות להגיע לכידון או לא ? תודה רבה

    • CTC

      דוד שלום,
      ילד בן 9 בד”כ יצטרך אופני ילדים עם גלגלי “24, אך ייתכן ויוכל גם לרכוב על אופני “26/27.5 עם שלדה נמוכה (“13/14).
      מומלץ להגיע עם הילד לחנות ולהתייעץ עם אנשי המכירות שם תוכלו גם לנסות אופניים במידות שונות.
      לגבי הברכיים, בהחלט לא…

  44. אני

    הילדה שלנו בת 8. רוכבת מידי פעם על גלגלי עזר וזהו. אין לנו אופניים, אז רק כשיוצא לה אצל חברות. אנחנו רוצים לקנות לה אופניים. היא לא מתלהבת מגלגלי עזר בעיקר כי היא מרגישה קטנה וכולם כבר בלי. מאמינה שהיא תוכל ללמוד מהר לרכב בלי, השאלה אם זה נכון או בכל זאת לקנות עם גלגלי עזר? לדעתי היא כבר סביב ה 130 סמ. תודה

    • CTC

      הי!
      ילדה בגיל 8 אינה צריכה עוד גלגלי עזר!
      זה הזמן ללמד אותה לרכוב ללא גלגלי עזר.
      בהצלחה!

  45. שרון

    הילד בן שנה ושמונה חודשים האם מתאים לקנות לו אופניי דחיפה. ראינו מודלים שמתאימים לדובה שלו הוא 84-85 סנטימטר

    • CTC

      הי,
      נשמע לנו שהעולל צעיר מדי, אך אם הוא בעל יכולות מוטוריות טובות ושומר על יציבות, תמיד אפשר לנסות!

  46. לירון

    שלום לכם,
    הבן שלי בן שלוש, הגענו אליכם ונאמר לנו שאין כרגע כאלה המתאימים לגילו. התפשרנו על אופני BMX vision. בקוטר 14. האם זה נשמע לכם בסדר?

  47. טלי

    שלום וברכה!
    יישר כח על הכתבה. ברצוננו לקנות לבנינו בן חמש אופנים, הוא קצת נמוך לגילו, כד עכשיו לא רכב כי לא רצה. הוא עכשיו מאד רוצה אך שעולה עליהם בחנות הוא מפחד. האן עדין לקנות לו ואיזה סוג?

    • CTC

      טלי שלום,
      עושה רושם שהמידה שתתאים לו היא “16. כמובן שבשלב זה גלגלי עזר הם אביזר חובה עבורו.
      בהצלחה!

  48. ‫מירה קולקר‬‎

    שלום,נכדתי בת 9 ילדה עם צרכים מיוחדים בגובה 140.צריכה אופניים יציבים .מה ההמלצה?

    • CTC

      הי מירה,
      עושה רושם שהמידה המתאימה לנכדתך היא “24.
      בהצלחה!

  49. שרון

    שלום. בתי בת 6, 117 ס”מ. מגיל 3 רוכבת על אופני 14 אינץ. לפני שבועיים החלה לרכב ללא גלגלי עזר. מתי כדאי לרכוש עבורה אופני 16 אינץ?

    • CTC

      שרון שלום,
      ייתכן וביתך כבר מסוגלת לרכוב על אופניים עם גלגלים בקוטר “20.
      אופני “16 עלולים לשמש אותה תקופה קצרה מאוד.
      המצלתנו היא להגיע עם הילדה לחנות הקרובה אליך, ולמדוד אותה על מספר גדלים, לבחון עם איזו מהמידות היא מסתדרת ומצליחה לשלוט, ואותם לרכוש עבורה.
      בהצלחה וחג שמח!

  50. גלית

    היי, אני בדרך לקנות לבנים שלי בני 9, 10 ו 5 אופניים. חשבתי לתומי שזה ממש פשוט… מסתבר שזה קצת יותר מורכב…
    מה מומלץ? לצערי התקציב לא יותר מדי גבוה ולמרות זאת הייתי רוצה לרכוש להם משהו טוב. לפחות לגדולים. האם תוכל להמליץ על שם מסויים וכך אוכל לבדוק? המון תודה על התשובה שתבוא ונהנת לקרוא שאתם עונים בסבלנות לכל שאלה.

    • CTC

      הי גלית,
      ראשית, תודה!
      אכן, לא משימה פשוטה אך גם לא מורכבת מדי. כדאי להיוועץ באנשי המכירות בחנות- יש להם מספיק ידע וניסיון על מנת ליעץ בבחירה הנכונה והמתאימה ביותר לילדים.
      אנו משווקים את אופני Trek ו-Evoke, המצטיינים בשלדות קלות ואיכותיות, חלקים איכותיים והתאמה טובה לילדים.

  51. דודי

    שאלה נוספת. חשבתי ש-BMX זה מותג (כך לפי זאפ לפחות), אבל מסתבר שזה בעצם סוג של אופניים? או שיש גם וגם? תודה רבה.

    • CTC

      הי,
      נכון, BMX הוא סוג של אופנים, כמו אופני עיר, כביש וכו’. לכל מותג יש אופני BMX.

  52. דודי

    שלום. הבן שלי בן 7 גובה 1.3 מ’ בערך. עד עכשיו רכב על אופניים עם גלגלי עזר בלבד 14″). אנו מעוניינים ללמד אותו לרכב בלי גלגלי עזר. אני מניח שהוא צריך 20″. השאלה היא האם לקנות אופניים חדשים עם גלגלי עזר ליתר בטחון או ישר לקנות בלי גלגלי עזר. תודה רבה.

    • CTC

      אהלן,
      ילד בן 7 כבר אמור להיות מסוגל להתמודד עם אופניים ללא גלגלי עזר, לכן לא היינו ממליצים.
      בנוסף, על מנת להרכיב גלגלי עזר לאופני “20, יש צורך בופני BMX ולא באופני הרים, עם הילוכים. לשיקולכם.
      בהצלחה!

  53. Lior Harazi

    שלום רב,
    ראשית, כתבה מצויינת למדתי רבות.
    שנית, אני לא יודע אם זה המקום הנכון אבל אשמח לקבל המלצות על חנות אופניים אמינה ומקצועית עם מחירים טובים..
    תודה רבה!

    • CTC

      הי ליאור,
      ראשית תודה!
      נשמח להמליץ על חנות באזור מגוריך

  54. ערן

    שלום,
    בני בן 7 וקצת נמוך לגילו (1.17), רק בחודש האחרון הוא החל ללמוד לרכב ללא גלגלי עזר על אופניים 16,
    אני רוצה לרכוש לו אופניים חדשות נכון להניח ש 20 תהייה הבחירה הנכונה?

    • CTC

      הי ערן,

      נראה כי אופני “20 אכן יהיו הבחירה הנכונה. בהצלחה!

  55. זאביק

    הבן שלי בגובה 141 ס”מ בן 12 ו3 חודשים הוא רוכב ביער וקופץ על סלעים. איזה מידה תתאים לו?

    • CTC

      הי זאביק,
      מבחינת הגובה הוא נמצא בשלב מתקדם לאופני “24.
      מצד שני, הוא כבר בן 12 ולכן אופני “26 או “27.5 עם שלדה קטנה (“13/14) עשויה בהחלט להתאים לו.
      שנה טובה!

  56. אורי

    האם יש דרך ללעשות את מנגנון העברת ההילוכים לקל יותר כי לביתי בת ה7 (גובה 1.28) הכל מסתדר באופני 24 אינץ ורק העברת ההילוכים ביד מאוד קשה לה

    • CTC

      הי אורי,
      אין הרבה פתרומות בשל מצאי פתרונות חלופיים מוגבל. ידיות הילוכים מסוג “גריפ שיפט” אמורות להיות קלות יותר לתפעול עבור ילדים, מאשר ידיות מסוג “easy fire”.
      ישנם ילדים שמעט קשה להם ללמוד ולתרגל העברת הילוכים, אך עם הזמן הם לומדים ומסוגלים לתפעל את הידית כראוי.

  57. מורן

    היי, הבת שלי בת 3.9 וגובהה כ 98 ס”מ
    איזו אופניים מומלצות במקרה זה?
    תודה, מורן

    • CTC

      הי מורן,
      מומלץ לגשת לחנות האופניים הקרובה למדידה ולניסיון.
      עושה רושם כי המידה המתאימה היא “12-14.
      בהצלחה!

  58. אנה

    שלום!
    תודה על הכתבה העניינית!
    רוצים לקנות אופניים ראשונות לבן שיהיה עוד מעט בן 3, אבל בגובה הוא קטן לגילו. מה הגובה המינימלי הדרוש כדי שיוכל להסתדר עם אופניים עם גלגלי עזר?
    תודה!

    • CTC

      הי אנה,
      אם הילד נמוך, מומלץ להתחיל עם אופני דחיפה / איזון.
      העיצה הטובה ביותר שנוכל לתת היא לגשת עם הילד לחנות האופניים הקרובה אליכם ולמדוד אופני “12, הקטנים ביותר.

  59. שגיא

    שלום,
    ראשית, תודה רבה. מאוד נהניתי לקרוא את הכתבה האינפורמטיבית שלכם ואת התגובות המקצועיות שלכם לכל שאלה שנשאלה והתרשמתי ממקצועיות רבה. עםן זאת לא הצלחתי דרך התגובות שלכם והכתבה להגיע לתשובה שאני מחפש. לאחרונה בני בן ה 5.5 בגובה 120 לערך למד לרכב ללא גלגלי עזר. עושה הרושם כי הוא שולט יפה באופניים ואף מנסה לאתגר את עצמו בכל מיני טריקים על האופניים. אני מעוניין לרכוש לו אופניים חדשות (עד כה היו לו מידה 14″ – היה חשוב לי שיפתח ביטחון על אופניים במידה שהוא שולט עליהם ולא הן עליו…) אני מתלבט האם לקנות לו אופני BMX שבהן יצטרך לרכב וגם קצת להתאמץ ולאתגר את עצמו ולהמתין בסבלנות עד גיל 8 או כבר להשקיע באופני הרים. ואם אלו או אלו איזו מידה מומלצת? (אני חושב שכבר קיבלתי את התשובה מהכתבה אבל אם אני כבר כותב אשמח לקבל עצה שהיא רלוונטית לילד שלי…)

    • CTC

      שלום שגיא,
      ראשית, תודה!
      עושה רושם שהילד יהיה מסוגל לרכוב עלאופניים עם גלגלי “20.
      השאלה מבחינתכם היא האם לבחור באופניBMX ללא הילוכים או לבחור באופני הרים עם 6 הילוכים.
      מנסיוננו, זה תלוי בילד. אם לילד יהיה קשה להתמודד עם לימוד העברת הילוכים בגיל זה, אז ההמלצה היא להמתין עם זה עד לשלב מאוחר יותר, בו השליטה שלו באופניים הגדולים תהיה טובה יותר.
      בהצלחה!

  60. תמרה

    נכדה שלנו בחרה באופניי בנים טרק 20 במקום דגם לבנות. האם אופניים מותאמות אנטומית לבנות\בנים.
    עד כמה חשוב לבחור דגם מתאיםץ

    • CTC

      הי תמרה,
      אופני ילדים אינם מותאימם אנטומית לבנות או בנים.
      ההבדל יהיה רק בעיצוב.

  61. אווה

    היי, תודה על הכתבה
    רציתי לרכוש לבני בן ה-15 אופניים הוא אוהב ליסוע נסיעות ארוכות וכן עליה וירידה ממדרהות כמו כן נסיעה על חולות. איזה אופניים מומלץ לרכוש?

  62. Michal Adiv

    האם אופני הרים מתאימים גם לשטח גם לכביש וגם לשבילים?
    ילד בן 9 בגובה 135 שיודע לרכב בלי גלגלי עזר כמובן האם אפשר לנסות קוטר 26 כדי שהאופניים יספיקו לשנים הבאות להסתפק ב 24
    האם אתם מוכרים אופני specialized?

    • CTC

      הי מיכל,
      לגבי השאלה הראשונה- בהחלט כן. מתאימים להכל.
      ילד בן 9 בגובה 135 בדרך כלל ירכוב על מידה “24 . עם זאת, תמיד ניתן לנסות להתאים לו אופני “26 עם שלדה בגובה “13.
      ברשותנו אופני TREK ו-EVOKE.
      בהצלחה!

  63. עודד

    בוקר טוב, מעוניין לקנות לבן שלי בן ה8 אופני הרים 24 של חברת xds .
    השאלה האם הדגם MX240 הוא של בנות ?

    • CTC

      עודד שלום,
      תודה על פנייתך.
      אופני 24 עשויים להתאים לילד בן 8.
      אינו מכירים את דגמי חברת XDS, הם אינם נמכרים על ידינו.

  64. אושרית

    יש אפשרות לחבר גלגלי עזר לאופניים מידה 16. ניסינו וזה לא הגיע לרצפה?

    • CTC

      בהחלט כן! אך יש צורך בגלגלי עוזר במידה 16.

  65. Rafi Albo

    מה המלצת גם לילדים בני 9 בגובה 130-145 בלי נסיון רכיבה ללא גלגלי עזר ?

    • CTC

      הי,
      עניין גלגלי עזר פחות רלוונטי כיוון שכל אופניים במידות אלו הם ללא גלגלי עזר ולכן יש ללמוד לרכוב.
      לגיל 9, בהנחה והילד לא גבוה מאוד, יתאימו אופניים עם גלגלים בקוטר “24.
      בהצלחה!

    • CTC

      הי רפי,
      פספספנו את התגובה שלך- עמך הסליחה.
      אין קיצורי דרך- ילדים בגיל זה כבר בקצה העליון של אופני “20 ובתחילת הדרך עם אופני “24.
      ברוב המקרים אופניים אלו כוללים הילוכים ולכן אין אפשרות להתקין גלגלי עזר.
      יש להשקיע בלימוד רכיבה של הילד/ה.

  66. יהודה

    תודה על הכתבה. הבת שלי קיבלה אופני bmx מתנה. היא בת 3. יחד עם גלגלי עזר שמחוברים קנו לה גם ידית ארוכה לחבר מאחור. אני לא מצליח לחבר אותה. ניסיתי למשוך את המוט עליו מותקן המושב, לא הצלחתי. פירקתי את המושב אבל המוט קצר מדי בכדי לחבר את הידית.

    • CTC

      הי,
      אנו ממלציצים להגיע לחנות האופניים הקרובה עם האופניים והמוט. רוב הסיכוים שיוכלו לסייע לך שם. בהצלחה!

  67. ניר

    היי
    לא כ”כ הבנתי את ההמלצה בטבלה.
    אני רוצה לקנות אופניים לשני ילדי (תאומים בן ובת)
    שניהם יהיו בני 3 ביוני.
    הבן בגובה כ-102 ס”מ (יחסית גבוה) והבת בגובה כ-90 ס”מ.
    איזה אופניים רצוי לרכוש להם?
    האם BMX שידועים כחברה טובה עוד מימי כילד עדיפים על פני האופניים הממותגים של דיסני לדוגמא?
    תודה מראש על הכל
    ניר

    • CTC

      הי ניר,
      הטבלה היא המלצה כללית ומבלי להתייחס לילד גבוהים או נמוכים באופן יחסי.
      בדרך לגיל 3 ניתן לילד אופניים במידה “12.

  68. יהלי

    שלום, אני בן 13 בגובה 1.5 מטרים.
    האם קוטר 24″ מתאים?

    • CTC

      הי יהלי, אתה כבר נער!
      אתה צריך אופניים עם גלגלי “26 או “27.5, ושלדה במידה XS או “13.

    • CTC

      אהלן,
      במקרה שלך, מומלץ לבחור אופניים עם גלגלי “26 ושלדה נמוכה, למשל “13.

  69. אריה

    איזה אופניים עלי לרכוש לילדה בת 4 שגובהה 105 ס”מ
    תודה

    • CTC

      הי, לילדה בת 4 המידה הנפוצה היא “16, או “18 במידה והיא מספיק גבוהה והאופציה קיימת.

  70. סלבה

    שלום רב,
    ראשית תודה על הכתבה המצויינת!
    בני בן 7.5 וגובה 1.25 מ’ ורוכב לא רע בכלל. כיום הוא רוכב על אופני 20 ומבחינת הגודל זה נראה בסה”כ בסדר אך אני רוצה לשדרג לו את האופניים והשאלה היא האם לפי הנתונים שלו כדאי כבר לשקול להעבירו לגודל 24 (חשבתי על טרק פרקליבר)?
    תודה מראש!

    • CTC

      הי סלבה,
      נשמע כי הילד בגובה ממוצע לגילו.
      המחשבה להעבירו לאופני “24 היא נכונה, אך מומלץ לתת לו להתנסות ולשבת על אופני “24 לפני הרכישה.
      כמובן שתוכלו להגיע לחנות הקרובה אליכם לצורך מדידה ולהחליט בהתאם.
      יתכן והאופניים ירגישו גדולים מדי עבורו, אז ניתן להמתין מספר חודשים נוסף.
      בהצלחה!

  71. ורה

    שלום, אנחנו רוצים לקנות לילד אופניים ראשונות. הוא בן 4 גובה 102 ס”מ ושולט יפה באופני איזון מעץ ללא פדלים. לפי הטבלה המצורפת מתאימה לו מידה 16″. האם רצוי לקנות לו אופניים ללא גלגי עזר כדי שכבר ימשיך לפדל על שיווי משקל, כי אח”כ אולי יהיה קשה “להגמל” מגלגלי עזר?
    תודה!

    • CTC

      שלום ורה!
      באופן עקרוני, מידה 16 תהיה הבחירה הנכונה עבורו בשלב זה. סוגייתגלגלי העזר היא חשובה ותלויה בבטחון העצמי של הילד. אם הילד מסוטגל לרכוב ללא גלגלי עזר- עדיף כמובן. אם לא, השתמשו בהם.
      בהצלחה!

  72. מזי

    היי ראיתי בתגובות כאן שהמלצתם לגיל 3 אופנים מידה 12 ובטבלה למעלה כתוב מגיל 3 מידה 14 אז רציתי לשאול מה עדיף לגיל 3 גובה 95 אופניים ראשונות עם פדלים כלומר לא יודעים עדיין לרכב

    • CTC

      הי מזי,
      זה תלוי בהתפתחות הפיזית של הילד. עם הילד הוא ממוצע במימדיו, הרי שמידה “12 תתאים לו.

  73. חגית

    היי,
    האם ניתן לחבר גלגלי עזר לאופני הרים?
    הבן שלי בן 7.5, ואני רוצה לקנות לו אופני הרים, מאחר ושלו כבר קטנות לגילו, אבל הוא עדיין לא לגמרי שולט ברכיבה.
    תודה מראש

    • CTC

      הי חגית, בעייתי להרכיב גלגלי עזר עלאונפים הרים בשל מכלול ההילוכים מאחור.

  74. שולי

    אילו אפניים מומלצים לילד בן 3 ששולט כבר יפה באופני דחיפה?

    • CTC

      הי שולי, המידה המומלצת היא “12.

  75. מיכל

    בתי בת ה 6 רוצה לרכב לביה”ס על האופניים. איזה מנעול מומלץ עבור ילדים?

    • CTC

      לילדים אנו ממליצים על מנעול כבל. הוא ארוך יותר ובעל משקל נמוך יותר ממנעול הפרסה, ונוח יותר לשימוש.

  76. רותם

    תודה על הכתבה האינפורמטיבית:-) רציתי לשאול – הבן שלי בן שנתיים בגובה 90 סמ. רוכב הרבה על בימבה ג׳וק (תלת אופן בלי פדלים) שכבר נמוך לו, ומאוד רוצה אופניים. בכל המקומות שקראתי ממליצים על אופניים מגיל שנתיים וחצי או 3. האם לחכות? למה זה משמעותי? (הגיל)?

    • CTC

      הי רותם, לילד בגיל שנתיים יהיה קשה לרכוב על אופניים עם גלגלי עזר. אנו ממליצים בשלב זה על אופני דחיפה, אשר יעזרו לו לפתח שיווי משקל ויקלו עליו בשלב הבא.

  77. יהלי אמסלם

    היי איזה אופניים לקנות לילד בן 10 בגובה 150 סמ בלי ניסיון רכיבה

    • CTC

      לפי גובה הילד, כנראה שמידת גלגל “24 תהיה קטנה עבורו. אנו ממליצים על אופני “26 עם שלדה נמוכה (“13 או “14).
      אם לילד אין ניסיון ברכיבה מומלץ לתאם אימון רכיבה אצל אחד ממלמדי הרכיבה הפרטיים.
      בהצלחה!

  78. גבי

    היי.
    יש לי אופני “bmx14.
    .לאחר שילדים גבהו ניסתי להגביה את הכידון אך לא ניתן מעבר לכמה ס”מ עכב בורג מוביל בכידון..
    ישנה אופצייה אחרת נסיתי עם האומים אך הם לא סוגרים את הכידון??

    • CTC

      הי גבי, ניתן להגביה את עמוד הכידון ועמוד האוכף עד לקו המקווקו. באם צריך להגביה עוד אך לא ניתן- יש להחליף לאופנים במידה גדולה יותר

  79. moean

    היי, נהנתי לקרוא את הכתבה. ילדי בן 9 וגובהו 142. איזה אופניים ובאיזו מידה רצוי לרכוש עבורו? תודה!

    • CTC

      תודה! נראה כי הילד לפחות באמצע הטווח של אופני “24. כדאי לגשת לחנות ולהתייעץ עם צוות המוכרים. ייתכן ובמקרה זה, כבר ניתן להתאים אופני “26 עם שלדה נמוכה.

  80. בינשטוק

    לאיזה גיל מתאים אופנים 26

    • CTC

      אהלן,
      אופני “26 מתאימים לילדים החל מגובה 150 ס”מ בערך (מידת שלדה “13) ועד ל-200 ס”מ (מידת שלדה 22.5 או 24”).

  81. דניאל

    שלום,
    אחרי שבחרתי את המידה המתאימה 24″ עבור בתי בת 11, איך אדע איזה חברה טובה יותר או טובה פחות? יש הרבה חנויות, לכל חנות יש כל מיני דגמים/חברות, מה עושים? איך אדע שהאופניים בכל זאת איכותיים?
    תודה.

    • CTC

      הי דניאל,
      זו שאלה טובה! יש הרבה מאוד חנויות ולכל חנות דגמים שונים במלאי.
      כמובן שמי שלא מכיר את מותגי האופניים לא ידע לזהות הבדלים וכאן נדרשת עזרתם של אנשי המכירות בחנות.
      הדגמים האיכותיים יותר כוללים שלדות מאלומיניום,הילוכים מתוצרת שימנו וחלקים המותאמים לילדים.
      בהצלחה!

  82. דן

    שלום,

    1. הבן שלי בן 5 וחצי. הוא ילד גבוה.
    האם Trek לגילאי 8-6 יתאימו לו?

    2. האם אפשר להתחיל ללא גלגלי עזר?. הוא רכב בעבר (מעט)עם גלגלי עזר.

    תודה

    דן

    • CTC

      הי דן,
      אנו ממליצים ללמד את הילד לרכוב בלי גלגלי עזר על האופניים הנוכחיים שלו. אם יצליח, אז אפדר לשקול מעבר לאופניים עם הילוכים.

  83. יובל

    היי אני מעוניין לקנות אופניים חדשות. מאיזה גובה מתאימים גלגלים בגובה 26″?

    • CTC

      אהלן!
      גלגלים בקוטר “26 ניתן להתאים לילדים החל מגילאי 10 בערך, עם שלדה נמוכה יחסית- בגובה “13.
      הכל תלוי בגובה הילד, בד”כ מדובר על גבים של 150 ס”מ.

  84. גאורגי

    שלום,
    איזה סוג אופניים מולץ לרכוש לילד בן 9 שגובהו בערך 110-120ס”מ, כאשר אין לו ניסיון ברכיבה

    • CTC

      הי,
      נשמע כי המידה המתאימה לילדך היא “20, אם כי לרוב, בגילאים אלה, המידה הנפוצה היא “24, אך אופניים אלו מיועדים לילדים בעלי ניסיון ברכיבה.
      אנו ממליצים להגיע עם הילד לחנות, ולנסות ולהתייעץ עם אנשי המכירות.

  85. יגה

    התחלתי לקרוא ואמרתי לעצמי: ” או, סוף סוף כתבה רצינית. מי שיודע באמת אופניים מהם, יודע שאופניים הם בלשון זכר (אופן אחד ולא אחת כמובן).
    עד הטבלה, נהניתי לקרוא.
    ואז, מתחיל בלבול לשוני. התייחסות לאופניים כזכר וכנקבה באותו משפט ובכל משפט (“אופניים בסיסיות מתאימים”) וכן הלאה.
    ברור שהפן השיווקי מאד חזק ב”כתבה” וזו זכותכם כמובן. אבל כדי לעשות רושם טוב באמת -דברו /כתבו עברית.
    שנה טובה.

    • CTC

      שלום רב,
      תודה על ההערה החשובה!
      אנו עושים מאמצים רבים על מנת לתקן את השגיאה הנפוצה המקשרת אופניים ללשון נקבה.
      רוב הכתבה נכתבה בלשון זכר אך עם זאת משפטים מסויימים אכן התייחסו לאופניים בלשון נקבה.
      הטעויות תוקנו, תודה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור

העגלה שלי

סגור
קטגוריות
guarantee (1)

ציוד רכיבה אפשר למצוא בהרבה חנויות, מהרבה מותגים.
אבל רק כשאתם קונים ציוד רכיבה של Bontrager,
תוכלו לנסות אותו חודש בשטח או בכביש,
ואם לא תתחברו – תוכלו להחליפו בחנות במוצר Bontrager אחר.
בלי שאלות ועם חיוך.

Bontrager logo

לסגירה ניתן ללחוץ על מקש Enter או ESC

דילוג לתוכן