אז מה אם גשום? הכושר לא ישמור על עצמו…

בחוץ עדיין חשוך, הגשם מכה בחלון, בגדי הרכיבה מוכנים על השידה אבל המוטיבציה מתחבאת מתחת לשמיכה. נשמע לכם מוכר? נראה שהגיע הזמן לשנות גישה!

רוב תחרויות האופניים מתקיימות בישראל במהלך הסתיו והאביב ולכן רוכבי אופניים מקצועיים לא באמת יכולים לוותר על אימוני הרכיבה החורפיים, גם כשבחוץ יורד גשם זלעפות. למעשה אפילו כשמדובר בתנאי מזג אוויר מאתגרים במיוחד הכוללים תנאי ראות לקויה, עדיין הרוכבים המקצועיים ייצאו לאימון (גם אם בסיוע של רכב ליווי שייסע מאחוריהם עם אורות מהבהבים ליתר ביטחון).

אך לא בארזים ברצוננו לעסוק הפעם אלא דווקא באזובי הקיר או ליתר דיוק ברוכבים החובבים, שעבורם גם גשם קל יכול להוות עילה מספקת לביטול רכיבה. אז איך אפשר לעורר מוטיבציה גם כשקר וגשום? איך בכל זאת מצליחים לצאת מהבית ולעלות על האוכף כשבחוץ עדיין חשוך והמיטה כל כך חמה? טוב ששאלתם, כי בדיוק בזה ברצוננו לעסוק במאמר שלפניכם.

החורף הוא הזדמנות נהדרת לגיוון

במקום להתייחס לחורף כאל אתגר, התייחסו אליו כהזדמנות לגיוון. כך למשל החורף הוא הזמן הנכון ביותר לרכיבה במדבר, המציע את השילוב המושלם בין אקלים נוח במהלך היום, כמות מועטה של גשם ומגוון עצום של מסלולי רכיבה. היו סמוכים ובטוחים שהמסלולים המוכרים שאתם רוכבים בהם באופן שגרתי, יהפכו לפחות ופחות אטרקטיביים במהלך החורף. לעומת זאת שבירת השגרה עם מסלולים מדבריים מסעירים, דווקא בעונה הגשומה, מזמנת לכם חוויה מרגשת שקרוב לוודאי תזניק את המוטיבציה שלכם לגבהים חדשים.

חשוב מאוד רק לברר מראש בתחנות המידע של החברה להגנת הטבע מהו מצב המסלולים ומהו מזג האוויר הצפוי וזאת כיוון שבמהלך החורף קיימת סכנת שיטפונות. כמו כן לא מעט מסלולים איכותיים עוברים בנחלים ויש לזכור כי מומלץ שלא לרכוב בתוך הערוץ עצמו אלא דווקא בחלק העליון שלו. בנוסף חשוב להצטייד במפת האזור או לצאת לרכיבה עם מישהו שמכיר את השטח היטב ובכל מקרה להימנע במידת האפשר מרכיבה בשעות החשיכה.

אל תחסכו באמצעים

רכיבה במהלך החורף שונה באופן משמעותי מרכיבה בעונה החמה כשבראש ובראשונה יש להתייחס לנושא הביגוד: רוכבים רבים מפסיקים לרכוב במהלך החורף לאחר רכיבה או שתיים שבהן חוו עוגמת נפש וייאוש, פשוט משום שלא הצטיידו בביגוד המתאים. לאור זאת חשוב ביותר שכבר בתחילת החורף תדאגו לעצמכם לביגוד רכיבה שמתאים לאקלים הרטוב והקר.

שימו לב – ככול שהביגוד שלכם יהיה מתאים יותר לאקלים, כך יהיה לכם נוח ונעים יותר לרכוב ובהתאם רמת המוטיבציה שלכם תהיה גבוהה יותר בהמשך. מצד שני אם במהלך הרכיבה יהיה לכם קר ו/או ורטוב מדי, רוב הסיכויים שתחשבו פעמיים לפני שתעלו על האופניים בפעם הבאה.

אם כך זה הזמן להשקיע בפריטי ציוד איכותיים שישמשו אתכם לאורך שנים ובכלל זה מחממי ברכיים תרמיים, מחממי אצבעות לכפות הרגליים, מחמם צוואר תרמי ועוד. בנוסף מומלץ גם להצטייד בציוד אופניים מתאים. בין אם מדובר על אופני שטח, אופני כביש או אופני הרים, חשוב להצטייד מבעוד מועד באביזרים כגון מגן בוץ, פנס איכותי, צמיגים המתאימים לרכיבה בחורף ועוד.  

דברים שרואים כשקר לא רואים כשחם

זה אולי יפתיע אתכם לקרוא אבל מבחינת חלק ניכר מהרוכבים, עונת החורף היא העונה הטובה ביותר לרכיבות: הכול מסביב ירוק ופורח, האוויר קריר ונקי בצורה בלתי רגילה והאדמה הרוויה פשוט מתחננת להרגיש את הצמיגים של האופניים. אז נכון שבסינגלים תיתכן בעיה של בוץ מיד אחרי הגשם. אך יומיים בלבד לאחר תום הגשמים, האחיזה בקרקע מצוינת, האדמה יבשה ואפשר ליהנות מרכיבה בטיחותית יותר אפילו מאשר בקיץ, בזמן שהשבילים מאובקים.

מה שחשוב לזכור זה שבמהלך החורף ניתן לחוות בזמן הרכיבה חוויות שאינן רלוונטיות לקיץ. הכוונה היא לחוויות ששווה להתאמץ בשבילן, כמו כוס תה מהביל בסוף עלייה מתישה או רוח מקפיאה ומלאת ניחוחות של פריחה, שנושבת במהלך הרכיבה ומייבשת את הזיעה מהפנים. מעבר לכל זה, חשוב לשים את הדגש על תחושת ההישג שתעטוף אתכם בסיום המסלול ותמלא את החזה בגאווה כשתשובו הביתה: לפני הרכיבה דמיינו את תחושת המסוגלות שתתעורר כבר ביציאה מהבית, תתגבר מרכיבה לרכיבה ותלווה אתכם בכל אשר תלכו, עמוק אל תוך הקיץ.

מקורות

12 טיפים לרכיבת הרים בקור ובגשם

מתגלגלים בגשם – הארץ

רכיבה בחורף

17 המוצרים הנבחרים לחורף

כל מה שרציתם לדעת על בלמים (ולא עצרתם לשאול)
מלמדים את הילדים לרכוב על אופניים? היזהרו מ-6 הטעויות האלו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור

העגלה שלי

סגור
קטגוריות
guarantee (1)

ציוד רכיבה אפשר למצוא בהרבה חנויות, מהרבה מותגים.
אבל רק כשאתם קונים ציוד רכיבה של Bontrager,
תוכלו לנסות אותו חודש בשטח או בכביש,
ואם לא תתחברו – תוכלו להחליפו בחנות במוצר Bontrager אחר.
בלי שאלות ועם חיוך.

Bontrager logo

לסגירה ניתן ללחוץ על מקש Enter או ESC

דילוג לתוכן