מה כבר ביקשתי – שלושה דברים שהמכונאי שלכם היה מת שתעשו

רוצים לחסוך זמן וכסף ולהאריך את תוחלת החיים של האופניים שלכם בקלות וללא מאמץ? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת   

אז מה אם לא באתם לעולם עם פלאייר ביד ואין לכם מושג קלוש במכונאות? עדיין יש מספר דברים קטנים ופשוטים שאפילו אתם יכולים לעשות למען הבריאות של האופניים שלכם ולמען איכות הרכיבה שלכם. מעבר לכך, אם תקפידו לבצע את פעולות התחזוקה הפשוטות האלו באופן קבוע, אנחנו מבטיחים לכם שהמכונאי שלכם יחבב (ויעריך) אתכם הרבה יותר.

נקו ושמנו את מוט הכיסא

מוט כיסא או מוט אוכף (SeatSpot) תקוע שמסרב להשתחרר הוא עניין מעצבן ומתסכל למדי וזאת מבלי להזכיר את בזבוז הזמן הכרוך בשחרור המוט הסורר. אז הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי למנוע את הצרה הצרורה הזו:

  • סמנו את הגובה הרצוי של האוכף על ידי הדבקת פיסת סרט בד (גורילה טייפ/ סרט חבלה) בנקודת החיבור של מוט הכיסא והשלדה.
  • שלפו את מוט הכיסא ונקו אותו היטב באמצעות מטלית יבשה.
  • אם יצא לכם לרכוב בגשם, הפכו את האופניים ורוקנו את השלדה ממים שהצטברו בה.
  • הקפידו לרוקן גם את מוט הכיסא (במהלך החורף עשוי להצטבר יותר מליטר של מים בתוך המוט).
  • תחבו את המטלית עמוק ככול האפשר בתוך מוט הכיסא ושלפו אותה החוצה.
  • מרחו מעט גריז (שימון דק) על החלק של מוט הכיסא הנכנס לשלדה (עד לנקודת הסימון), על הצינור התומך ועל טבעת (חבק) השחרור.
  • הדקו היטב את טבעת השחרור של מוט הכיסא (Seat Clamp).
  • חזרו על הפעולות הפשוטות הנ”ל לכל הפחות פעמיים מדי עונה.  

הקפידו לנקות ולשמן את השרשרת

השרשרת היא פחות או יותר האלמנט החשוב ביותר באופניים שלכם ולכן כדאי שתדאגו להעניק לה את הטיפול שהיא זקוקה וראויה לו. הכוונה היא כמובן לניקוי ושימון באופן קבוע, שיתרמו לשיפור איכות הרכיבה ולהארכת תוחלת החיים של השרשרת.

אם אתם רוכבים בתנאי רכיבה יבשים, השתמשו בשמן יבש שמתאפיין בכך שהוא לא סופח אבק ולכלוך. בימים הגשומים לעומת זאת, השתמשו בשמן רטוב, שיקנה לשרשרת עמידות בתנאי רטיבות ובוץ. אם אתם רוכבים בשטח, הקפידו לשמן את השרשרת לפני כל רכיבה ואם אתם רוכבים על אופני כביש, באפשרותכם להסתפק בפעם עד פעמיים בחודש בלבד.

בניגוד לאינסטינקט הבסיסי שלכם, חשוב להימנע משימון מסיבי הכולל שימון של הפדלים, מערכות ההילוכים וכיו”ב. תחת זאת בצעו שימון עדין בלבד של השרשרת: התיזו או טפטפו מעט מהשמן אך ורק על החלק הפנימי של השרשרת, בזמן שאתם מסובבים את הדוושות אחורנית. אין צורך לשמן בנוסף את גלגלי השיניים ובמיוחד חשוב להימנע משימון הבלם האחורי.

אחר שימון השרשרת, המתינו מספר דקות ולאחר מכן נגבו אותה משאריות של שמן עודף. מעבר לכל זה, חשוב מאוד לנגב את השרשרת בתום כל רכיבה מבלי להתמהמה במטלית יבשה, על מנת למנוע הצטברות של לכלוך. לקטלוג השמנים המלא שלנו הקליקו כאן>>>

פנקו את המוליכים שלכם בטיפה של שמן

אם אתם מעוניינים לשפר את העברת ההילוכים בצורה משמעותית בפחות מעשר שניות ולחסוך קצת כסף על הדרך, הגיע הזמן שתעניקו קצת תשומת לב למוליכים, דרכם עוברים הכבלים של ההילוכים בציר המרכזי. במהלך הזמן המוליכים החביבים הופכים לדביקים (בחסות משקאות האנרגיה) ומטונפים (בחסות אבק הדרכים) וכל עוד תמשיכו להתעלם מהעובדה המצערת הזו, החיכוך בינם לבין הכבלים ילך ויהפוך לבעיה גדולה יותר.

לכן חשוב מאוד שבכל פעם שאתם משמנים את השרשרת, תקפידו לזכור לטפטף כמה טיפות של חסד גם על המוליכים. מצד שני, אתם תמיד יכולים להמשיך לשלם למכונאי שלכם כדי שיעשה בעצמו בדיוק את אותו הדבר תמורת תשלום…

השורה התחתונה

אם אתם לא בטוחים שהבנתם את כל ההנחיות, בקשו ממכונאי האופניים שלכם שידגים לכם פעם אחת כיצד יש לבצע אותן נכון. אם תקפידו לבצע את כל הפעולות הפשוטות שהוזכרו לעיל, היו סמוכים ובטוחים שהאופניים שלכם יודו לכם ויגמלו לכם בענק.  

 

   

אוכפים לוהטים – 6 טיפים לרכיבה קיצית
מתכננים רכיבה ארוכה? זה מה שאתם צריכים לדעת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור

העגלה שלי

סגור
קטגוריות
guarantee (1)

ציוד רכיבה אפשר למצוא בהרבה חנויות, מהרבה מותגים.
אבל רק כשאתם קונים ציוד רכיבה של Bontrager,
תוכלו לנסות אותו חודש בשטח או בכביש,
ואם לא תתחברו – תוכלו להחליפו בחנות במוצר Bontrager אחר.
בלי שאלות ועם חיוך.

Bontrager logo

לסגירה ניתן ללחוץ על מקש Enter או ESC

דילוג לתוכן