כך תמצא יותר זמן לרכוב – 9 טיפים למדווש העסוק

_MG_0030_Edited_mr - Copy

אין ספק שלא פשוט ואפילו מאתגר למצוא זמן לרכיבה, אבל הרעיונות היצירתיים האלו, יגרמו לזה לקרות

  • "איך אני אמור בדיוק למצוא זמן בשביל לרכוב?"

מצחיק ששאלת, כי מדובר באחת השאלות הנפוצות ביותר ששואלים את צוות המומחים שלנו רוכבים מתחילים ומנוסים כאחד. האמת היא שרוכבים בכל הרמות מתקשים למצוא זמן בלוח הזמנים העמוס שלהם, אז הנה כמה טיפים שיסייעו לך לאתר את הזמן הנעלם.

השתמש ב"שיטת הסחבק"

רגשי אשם יכולים להוות גורם מוטיבציוני נהדר ולכן ארגן קבוצת רכיבה עם חבר אחד או שניים לכל היותר; חשוב שהקבוצה תהיה מספיק קטנה כדי שאם תיעדר מהאימון, חסרונך יורגש ואף יקלקל לכל השאר. קח בחשבון שקבוצות רכיבה גדולות המונות יותר משלושה או ארבעה רוכבים, יצאו לדרך בין אם תגיע לאימון ובין אם לא.

בנה תכנית אימונים

אם אתה מאמין באמת ובתמים שאימון הרכיבה פשוט יתקיים בשלב מסוים לאורך היום או השבוע, אין שום סיבה שלא תעמיד כבר עכשיו את האופניים למכירה. חשוב ביותר לתכנן תכנית אימונים מסודרת ולהעלות את מועדי האימונים לגוגל קלנדר, לכתוב את זמני הרכיבות בלוח השנה המשפחתי ובאופן כללי ליידע את כל הגורמים הרלוונטיים שבזמן אימון אין שום אפשרות לקבוע אתך תכניות אחרות.

תעד את האימונים שלך

זה לא ממש משנה אם תקפיד לתעד את קצב הדופק לאורך המסלול, את כמות הקלוריות ששרפת במהלך האימון ואת מצב הרוח שלך בתחילת ובסיום הרכיבה או שפשוט תקפיד לרשום את משך האימון ואת אורך המסלול – מה שחשוב זה שתדאג לתעד כל אימון ואימון בקפדנות. התיעוד צופן בחובו אינספור יתרונות הרלוונטיים לא רק ליכולת המעקב שלך אחרי ההתקדמות והשיפור בכושר הגופני, אלא גם להגברת המחויבות האישית ולשמירה על רצף הרכיבות.

הימנע מלדחות אימונים

רכיבה על אופניים היא ספורט של מומנטום. אי לכך חשוב להימנע מביטול או דחייה של אימונים. חשוב ביותר לשמור על מסגרת קבועה ומחייבת ולעשות מאמצים כדי לקיים את התכנית ולפספס כמה שפחות רכיבות.

קח את צוות המשרד אתך לרכיבות

נסה להציע לקולגות או ללקוחות שלך, שאת הישיבה הבאה שלכם תקיימו תוך כדי רכיבה משותפת. נכון, מדובר בצעד נועז ואמיץ, אך ייתכן שתגלו יחד את היתרונות הגלומים בשיחה אגב פעילות גופנית. באפשרותך גם לרכוש שני זוגות או יותר של אופני קרוזר (Cruisers) למשרד, לטובת יציאה לרכיבות ספונטניות.

השתמש בארנק שלך

בהיעדר אפשרות אחרת, אל לך להימנע מתשלום לאדם אחר על מנת שתוכל לצאת לרכיבה. שכור בייביסיטר, עוזרת בית, גנן או כל איש מקצוע אחר שיכול לפנות לך זמן בסדר היום העמוס לטובת שעה או שעתיים של רכיבה. מדובר בהשקעה בבריאות שלך ואין ספק שמדובר בהשקעה הכדאית מכולן.

בחר מסלולים מוגדרים

הדרך הטובה ביותר להבטיח לעצמך שתצא לרכיבה גם במקרים שבהם אתה קצר בזמן או במוטיבציה, היא על ידי מיפוי של מסלולי רכיבה שמשכם לא עולה על חצי שעה. היה סמוך ובטוח שבדרך כלל כשתצא לרכיבה קצרה שכזו, בסופו של דבר תמצא את עצמך גומא מרחקים ארוכים יותר מבלי לשים לב. במקרים שבהם תשלים חצי שעה של רכיבה בלבד, בכל זאת תוכל לטפוח לעצמך על השכם, כיוון שמדובר בהישג מכובד ליום לחוץ במיוחד.

רתום את הקיבה שלך לטובת הרכיבה

הקיבה שלך בהחלט יכולה להוות גורם מוטיבציוני נהדר. בחר לך יעד טעים שתצטרך לרכוב אליו לפחות מחצית מהמרחק שאתה מעוניין לעבור באותו אימון. שמור על קצב טוב עד שתגיע למקום, התענג מהפינוק המיוחד ודווש בקלילות חזרה.

חפש תמיד הזדמנויות חדשות

אף פעם אל תפסיק לבחון את השגרה היומית שלך ולחפש מקומות שבהם באפשרותך לפנות זמן לטובת הרכיבה. נסה לראות האם אתה יכול לצמצם למשל את משך הזמן שאתה מבשל במטבח על ידי ייעול העבודה והכנה של מנות בצורה מרוכזת פעם או פעמיים בשבוע במקום מדי יום ביומו. תוך זמן קצר תגלה שישנן פעילויות נוספות שאפשר ואף מומלץ לצמצם כמו צפייה בטלוויזיה או שיטוט חסר תוחלת ברשתות החברתיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ניווט

קטגוריות