טיפים של אלופים לרכיבה בטוחה וכיפית בגשם

 

אוהבים לרכוב בגשם אבל מעוניינים להימנע מהתייבשות, הצטננות ותאונות? המאמר הזה מוקדש לכם…

רכיבה בתנאי גשם מחייבת אותנו להיערך באופן מיוחד. תנאי הדרך המאתגרים, הראות הלקויה והאקלים הקר והרטוב – כל אלו מזמנים לנו סכנות ובעיות לא מעטות שאסור להתעלם מהן. אז לכבוד החורף שהגיע, קיבצנו עבורכם שמונה טיפים של אלופים, שיהפכו את הרכיבה הגשומה הבאה שלכם להרבה יותר בטיחותית ומהנה. בואו נצא לדרך!   

טיפ מס' 1 – תשקיעו בעצמכם (או לפחות במעיל הרכיבה שלכם…)!

כשמדובר ברכיבה בגשם, פריט הלבוש החשוב ביותר ויש אף שיאמרו ההכרחי מכולם הוא לא ספק מעיל הגשם. זאת כיוון שלא זו בלבד שהמעיל ישמור על פלג הגוף העליון שלכם יבש אלא שהוא יסייע לכם לווסת את טמפרטורת הגוף במהלך הרכיבה. מעילי גורטקס (Gor-Tex) הם בין המעילים המומלצים ביותר וזאת כיוון שמדובר בחומר נושם ודוחה מים. באופן כללי חומרים "נושמים" מומלצים משום שהם מונעים התחממות יתר של גוף הרוכב במהלך הרכיבה. מעילים דקים יותר יכולים גם כן לעשות את העבודה, כל עוד דואגים להצטייד להתעטף במספיק שכבות מתחת למעיל. יחד עם זאת, מעילים אלו לרוב לא יוכלו להגן עליכם לחלוטין ברכיבה ממושכת בגשם קל או אפילו ברכיבה קצרה בגשם כבד.  

טיפ מס' 2 – פנקו את האופניים שלכם במגני בוץ

זה נכון שמגני בוץ הם אולי לא הפריטים הסקסיים או האסתטיים ביותר. אך מצד שני אין ספק שמדובר באביזרים חשובים ואף הכרחיים. בין אם מדובר על אופני הרים, אופני שטח או אופני כביש, מגני בוץ איכותיים ישאירו את המים הבוציים על הקרקע וירחיקו אותם מהרגליים ומהגב שלכם. לסיכומו של עניין, הודות למגני הבוץ, הבגדים שלכם יגידו לכם תודה מקרב לב בסיום הרכיבה.

טיפ מס' 3 – אל תוותרו על ערדליים וכפפות  

כשהטמפרטורות צונחות, האזורים הראשונים שיחושו זאת יהיו אזורי הפריפריה או ליתר דיוק כפות הידיים וכפות הרגליים. כיוון שאלו שני אזורים חיוניים במיוחד כשמדובר ברכיבה על אופניים, כל המומחים בתחום תמימי דעים בנוגע לכך שמומלץ להצטייד לקראת החורף בערדליים ובכפפות מחומרים דוחי מים.

יש לציין כי למרות שכפפות איכותיות עשויות לעלות לא מעט כסף, עדיין מומלץ להשקיע בהן. הכוונה היא לכפפות שמספקות בידוד תרמי ומגנות מפני מים אך עדיין מאפשרות לכם לחוש את ידיות הבלמים וההילוכים באופן מלא ולתפעל אותן ללא קושי או סרבול מיותר. זכרו כי פריטים איכותיים לא רק ישפרו את איכות הרכיבה, ישמרו על הבריאות ויגבירו את הבטיחות אלא גם ישרתו אתכם נאמנה לאורך שנים.

טיפ מס' 4 – התרחקו ממים עומדים כמו מאש

הבחנתם בשלולית בהמשך הדרך? עשו כל מה שניתן כדי שלא להיכנס אליה. מעבר לכך שאין סיבה שתירטבו לחלוטין, יתכן מאוד שהשלולית מסתירה גומחה רצינית או חלקי מתכת למשל, שעשויים לפגוע קשות בגלגלים שלכם. במקרים האלו, עדיף פשוט שלא לקחת סיכונים מיותרים.

טיפ מס' 5 – לא יוצאים לדרך בלי פנסי רכיבה איכותיים

הנראות היא בין האלמנטים החשובים ביותר לבטיחות של רוכבי אופניים ועל אחת כמה וכמה כשמדובר ברכיבה בגשם או בחורף באופן כללי. לכן גם אם אתם מתכוונים לרכוב בשעות האור בלבד וגם אם אתם לא אמורים להיתקל במהלך הרכיבה ברכבים ממונעים, עדיין חשוב שתצטיידו בפנסי רכיבה איכותיים לפני שתצאו לדרך.

טיפ מס' 6 – שימו דגש על רפידות תקינות

במהלך החורף ובעיקר בימים הגשומים, יש להקפיד הקפדה יתרה על תקינות רפידות הבלמים. זאת כיוון שרפידות שישרתו אתכם היטב בקיץ, עשויות להוות לא פחות מסכנת נפשות במהלך החורף. השילוב בין קרקע רטובה לרפידות לא תקינות עלול להיות קטלני ולצערנו רוכבים רבים מספור יכולים להעיד על כך ממקור ראשון. לאור זאת יש לבחון את תקינות הרפידות לפני (ואחרי) כל רכיבה ולא להתמהמה עם החלפה של רפידות לא תקינות.  

טיפ מס' 7 – פניות מבצעים בזהירות (או שלא מבצעים בכלל)

פניות במהלך הרכיבה בימים גשומים יכולות להיות מסוכנות במיוחד. לכן בדיוק כפי שבימים גשומים יש להגדיל את המרחק בין הרוכבים בקבוצה, כך גם חשוב לבצע פניות בזהירות רבה מהרגיל: לפני הפנייה חשוב להאט את האופניים במידת האפשר ובזמן הפנייה יש לעשות שימוש זהיר במשקל הגוף כדי להטות את האופניים.

טיפ מס' 8 – לא לשכוח לשתות!

מזג האוויר החורפי עשוי להשכיח מכם את הצמא ולטשטש את סימני ההתייבשות. הבעיה היא שבזמן רכיבה ממושכת, גוף הרוכב מאבד כמות רצינית של נוזלים שיש להחזיר לפני שיהיה מאוחר מדי. שתן כהה/לא צלול והיעדר צורך להתרוקן, מהווים תסמינים ברורים לחוסר נוזלים וחשוב לתת על כך את הדעת. כדי להימנע מהגעה למצב של התייבשות, מומלץ לתזמן את מועדי השתייה ולקחת מספר לגימות כל עשר דקות עד רבע שעה (גם בהיעדר צמא) כשהשאיפה היא לצרוך לכל הפחות כ-750 מ"ל של משקה איזוטוני בכל שעה של רכיבה.

כמו כן מומלץ לתכנן את מסלול הרכיבה באופן כזה שיאפשר לכם לעצור אחת לשעה עד שעתיים להתרעננות, לשתייה ולהשתנה. אם מדובר ביום קריר במיוחד, באפשרותכם להצטייד בבקבוק ייעודי עם יכולת בידוד ולמלא אותו בנוזלים חמים כמו תה צמחים למשל. חשוב רק להימנע מצריכה של קפאין במהלך הרכיבה וזאת כיוון שקפאין מעודד השתנה ואובדן נוזלים מוגבר.  

וטיפ אחרון לסיום

במהלך החורף מומלץ באופן כללי להצטייד במשקפיים עם עדשות בהירות. אך מעבר לכך, באפשרותכם למרוח ג'ל ייעודי על העדשות, המשמש למניעת התעבות של אדים. כמו כן כיוון שעדיין לא המציאו משקפי רכיבה שמצוידים במגבים, ניתן לחבוש כובע מצחייה מתחת לקסדה וכך להרחיק את טיפות המים מאזור העיניים.

מקורות

11 טיפים לרכיבה על אופניים בגשם (באנגלית)

טיפים לרכיבה בגשם

רכיבה על אופניים בחורף – אפשר ואפילו כדאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ניווט

קטגוריות